ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری اعلام كرد ایجاد مراكز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند

ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری اعلام كرد ایجاد مراكز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند

به گزارش سئو مئو معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه شهرداری تهران بازار بزرگی برای تمامی استارتاپ ها دارد، اظهار داشت: شهرداری به جای آنكه به دنبال منابع سنتی برای توسعه خود و بهبود شهر باشد، می تواند بخش زیادی از این منابع را از محل توسعه استارتاپ ها به دست آورد كه این اقدام برای شهر تهران هم می تواند منبع جدید درآمدی محسوب شود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، امروز دو تفاهم نامه همكاری با عناوین “ایجاد زیرساخت برای خودرو های پیشرفته با ایجاد یك مركز نوآوری” و همینطور “شناسایی و توسعه پهنه های نوآوری” توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران به امضا رسید.
سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهمنامه با تشكر از حناچی بابت داشتن نظر مثبت نسبت به اتفاقاتی كه در حوزه فناوری رخ می دهد، اظهار داشت: به نظرمان تهران پتانسیل های زیادی برای مطرح شدن بعنوان یك شهر هوشمند را دارد. هر چند كه هم اكنون هم طبق گزارش شاخصهای جهانی نوآوری (Gii) تهران در بین ۵۰ شهر برتر فناور جهان جای دارد.
وی با بیان این كه هفته گذشته هم گزارش مفصلی در شورای شهر تهران با محوریت تهران و شهر هوشمند عرضه دادم، اظهار نمود: معتقدم تهران از ظرفیت و صلاحیت بالایی برای تبدیل شدن به یك شهر هوشمند و نوآور برخوردار می باشد كه به مدد نوآوری جوانان خلاق و نوآور فعال در شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها عینی و عملی می شود.
ستاری با اشاره به اینكه یكی از بحث های جدید كه این روزها مطرح می شود، مبحث ناحیه های نوآوری است، خاطرنشان كرد: توسعه این نواحی به خصوص در اطراف دانشگاه ها جدی است كه این مساله سبب می شود بخش خصوصی هم در بافت فرسوده سرمایه گذاری كند كه نمونه آنرا در اطراف دانشگاه صنعتی شریف می بینیم كه كارخانه نوآوری آزادی با حضور ۳۵۰۰ جوان فعالیت می كند.
معاون علمی رئیس جمهور با بیان این كه مراكز نوآوری با نقش آفرینی شهرداری ها و عزم مردم جامعه برای پشتیبانی از فعالان زیست بوم نوآوری به رونق می رسند و مشكلات را حل می كنند، اظهار نمود: این پهنه ها ضمن افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) كشور را به سمت توسعه پایدار سوق می دهند.
وی با اشاره به اینكه شهرداری تهران همواره به توسعه حوزه فناوری كمك كرده، اما این تفاهم نامه سبب می شود كه برنامه ریزی دقیقی در مورد توسعه نواحی نوآوری در تهران داشته باشیم، اظهار داشت: كمتر شهری را به مانند تهران داریم كه چنین پتانسیلی برای توسعه نوآوری و هوشمندسازی داشته باشد.
ستاری با اشاره به اینكه ایجاد مراكز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند هم یكی دیگر از برنامه های مورد توافق طرفین است، اظهار نمود: در جهت استفاده از تكنولوژی های نوین بحث استفاده از خودرو و موتور برقی با اتكاء به تكنولوژی داخل، توسعه می یابد.
وی ابراز امیدواری كرد كه با حمایت و همكاری شهرداری تهران برای بازارسازی و پیشرفت فناوری های شهری، گام مهمی برداشته شود.