وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: شبكه سازی طرح فعلی وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: شبكه سازی طرح فعلی وزارت علوم است

به گزارش سئو مئو ایسنا/مازندران وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ˮشبكه سازیˮ طرح فعلی وزارت علوم است اما افزایش واحدهای جدید مقدور نیست و امكان ادغام برخی از واحدها به صورت تجمیعی برای بیشتر به هم نزدیك شدن وجود دارد.
منصور غلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) از نظر تخصصی جزء دانشگاه های نسبتا جوان و بروز است، اظهار نمود: با عنایت به ظرفیت های این دانشگاه قرار بر این شد تا در توسعه رشته های تخصصی یك واحد وابسته در جنوب كشور راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینكه ساماندهی نظام آموزش عالی كشور طرح مصوب شورای انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان كرد: با عنایت به افزایش كمی زیاد در واحدهای دانشگاهی و همینطور شرایط به وجود آمده در مورد كاهش داوطلب ها باید ساماندهی صورت گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح كرد: كیفی سازی آموزش عالی و مأموریت گرا كردن در غالب طرح ساماندهی آموزش عالی به خصوص در مرحله اول دانشگاه های دولتی و آموزشگاه های غیر دولتی در مرحله دوم هماهنگی لازم با برخی از شوراها و نهادها صورت گرفته و برنامه نهایی طرح در شورای انقلاب فرهنگی است امیداریم اجرایی شود.
غلامی اظهار داشت: طرح ما شبكه آموزش در هر استان است كه دانشگاه های بزرگ و توانمند استان بر مجموعه های كوچكتر از نظر علمی و پژوهشی نظارت و هدایت را برعهده داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: هر واحدی بر مبنای ظرفیت و توانمندی خود نقش كلیدی را ایفا می كند.