ماجرای ناتمام ضعف های امنیتی اینتل

ماجرای ناتمام ضعف های امنیتی اینتل

به گزارش سئو مئو اخیرا كارشناسان امنیتی گزارش جدیدی منتشر نمودند كه نشان داده است اینتل همچنان با مشكلات امنیتی در سخت افزار های توسعه داده شده خود روبروست.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بیشتر از دو سال پیش بود كه ضعف های امنیتی اسپكتر و ملت كشف شده در پردازنده های ساخته شده توسط شركت آمریكایی اینتل كه از سال ۱۹۵۵ میلادی به بعد وجود داشته و سبب شده بود هكرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه كامپیوتر های شخصی دسترسی پیدا كنند، جنجال برانگیز شد و خیلی از رسانه های خبری به مبحث ضعف امنیت سایبری سخت افزارهای اینتل پرداختند.
در واقع این حفره های امنیتی در پردازنده های اینتل بگونه ای بوده است كه به هكرها برای سالهای سال اجازه می داده علاوه بر سرقت كلمات و رمز عبور كاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود در حافظه پردازنده كامپیوتر و گوشیهای همراه را به سرقت برده و از آن سوء استفاده كنند این سطح از دسترسی باعث می شد به تراشه های دیگری همچون ‏AMD و ARM هم دسترسی یابند.
با اینكه پس از انتشار این اخبار بارها اینتل اعلام نمود كه در تلاش است هر چه سریع تر مشكلات امنیتی مربوطه را برطرف كند اما به نظر می آید كه همچنان درگیر مسائل امنیتی مربوط به سخت افزارهای توسعه داده شده خود بوده و موفقیتی در مرتفع ساختن این صدمه پذیری ها كسب نكرده است.
اخیرا تعدادی از پژوهشگران فعال در دانشگاه وریج آمستردام گزارشی منتشر و خاطر نشان كرده اند: با اینكه اینتل قبلاً وعده داده بود نسل جدید پردازنده های خویش را با هدف پیشگیری از سوء استفاده های امنیتی با نگاهی بهینه طراحی خواهد نمود اما نتایج كنونی نشان داده است كه در طراحی و ارتقاء امنیت سایبری این محصولات موفق نبوده است
اینتل، یك شركت تجهیزات كامپیوتری در ایالات متحده آمریكاست كه در زمینه تولید سخت افزارهای كامپیوتر و تلفن همراه، با تمركز بر مادربورد، كارت شبكه، چیپ ست، بلوتوث و حافظه های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیكی و سامانه های نهفته فعالیت می كند.
ارزش سهام اینتل از زمانی كه خبر ضعف های امنیتی اسپكتر و ملت داون در فضای مجازی انتشار یافت، كاهش شدیدی پیدا كرد و این شركت آمریكایی با مشكلات حقیقی و حقوقی گوناگونی هم دست و پنجه نرم كرد.