شكایات كاربران از تلفن همراه بیشتر شد

شكایات كاربران از تلفن همراه بیشتر شد

سئو مئو: شكایت های ثبت شده از هر یك از اپراتورها در حوزه تلفن همراه حاكی از افزایش شكایات و در حوزه تلفن ثابت حاكی از كاهش شكایات در مهر ماه نسبت به شهریور امسال است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا اختتام مهر ماه سال جاری را منتشر نموده است.
مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده حاكی از آنست كه تعداد كل شكایت های ثبت شده از شركت همراه اول در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۳۵.۶ درصد افزایش داشته است. بیش ترین شكایت مشتركان از شركت همراه اول مربوط به عدم آنتن دهی (عدم دسترسی به شبكه پرسرعت ۳G و ۴G) و رومینگ ملی بوده است.

از طرفی تعداد كل شكایت های ثبت شده از شركت ایرانسل در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است. بیش ترین شكایت مشتركان از شركت ایرانسل مربوط به پیامك متنی و عدم آنتن دهی (عدم دسترسی به شبكه پرسرعت ۳G و ۴G) است.

همین طور تعداد كل شكایت های ثبت شده از شركت رایتل در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری، افزایش ۱۵.۱ درصدی داشته است. بیش ترین شكایت مشتركان از شركت رایتل مربوط به خدمات مالكیت و سیمكارت بوده است.

تعداد كل شكایت های ثبت شده از شركت مخابرات ایران هم در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری، ۱۴.۴ درصد كاهش داشته است. بیشترین شكایت مشتركان از شركت مخابرات ایران مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است كه عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشتركان نقش مهمی ایفا می كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شكایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت كاربران و رسیدگی به شكایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است.
مجید حقی – معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شكایات حوزه ICT، گفته بود راه اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفكیك موضوعات مربوط به شكایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یك از مراحل ثبت شكایات در سامانه به منظور اطلاع رسانی صحیح به مشتركین در زمان ثبت شكایت و طراحی و پیاده سازی پروسه رسیدگی به شكایت با سوژه «جمع آوری سرویس»، از برنامه هایی است كه می خواهیم امسال عملیاتی نماییم.

منبع: