آمازون هم به جنگ دیپ فیك می رود

آمازون هم به جنگ دیپ فیك می رود

سئو مئو: بعد از اعلام برنامه های فیسبوك برای مقابله با ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیك، آمازون هم می خواهد با این پدیده خطرناك بطور جدی روبرو شود.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، آمازون كه نگران آلوده شدن خدمات تحت وب و سرویس های كلود خود به ویدئوهای جعل عمیق یا دیپ فیك است، هم با جلب همكاری فنی و هم با عضویت در بعضی كمیته های تخصصی می خواهد بر چالش مذكور غلبه كند.
از سوی دیگر آمازون تعدادی متخصص هوش مصنوعی را جذب كرده تا آنها پشتیبانی های لازم را از این شركت در حوزه مذكور به عمل اورند. آمازون همین طور از پشتیبانی مالی یك میلیون دلاری از گروه های تخصصی آگاهی داده كه قصد دارند به پاكسازی سرویس های كلود آمازون از ویدئوهای جعل عمیق كمك كنند.
از جمله اشخاص برجسته ای كه مقرر است در این زمینه به آمازون كمك كنند، می توان به لورا لیل تكسی از دانشگاه فنی مونیخ و فدریكو لوئیسا وردولیوا از دانشگاه ناپل اشاره نمود.
در عین حال فیسبوك نیز تلاش های خود برای مقابله با دیپ فیك را شدت بخشیده و نخستین نمونه ۵۰۰۰ تایی از ویدئوهای جعل عمیق را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا مطالعه بر روی شیوه های مقابله با این پدیده تسهیل شود. در نهایت مقرر است تعداد این ویدئوها به صدهزار واحد افزایش یابد تا برنامه های هوش مصنوعی مقابله با جعل عمیق هم بدین شیوه تغذیه شوند.
برخی شركت های بزرگ فناوری و رسانه ای هم برای پیشبرد این طرح با فیسبوك همكاری می كنند كه همچون آنها می توان به مایكروسافت، دانشگاه ام آی تی، نیویورك تایمز و دانشگاه آكسفورد اشاره نمود.

منبع: