تحریم رمزارز فیس بوك این دفعه توسط مستركارت و ویزا!

تحریم رمزارز فیس بوك این دفعه توسط مستركارت و ویزا!

به گزارش سئو مئو به دنبال خروج شركت PayPal از انجمن پشتیبانی از لیبرا، دو شركت مالی بزرگ، ویزا و مستركارت، هم از عدم پشتیبانی خود از رمزارز اختصاصی فیسبوك خبر دادند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، پس از آنكه بانكهای حاضر در شورای مشاوره فدرال (FAC) پروژه رمزارز دیجیتال توسعه داده شده توسط فیسبوك را بعنوان یك تهدید برشمردند و عنوان كردند كه لیبرا توانایی و پتانسیل ایجاد سیستم بانكداری سایه را دارد كه منجر به كاهش بالقوه در حساب های سپرده و همینطور كاهش حجم پرداخت های بانكی خواهد شد، شركت های مالی بزرگ در جهان از پشتیبانی از رمزارز لیبرا سر باز می زنند.
شركت PayPal اولین شركت مالی بزرگی بود كه اعلام نمود كه از رمزارز اختصاصی توسعه داده شده توسط فیسبوك پشتیبانی نخواهد كرد و حالا به نظر می آید كه نوبت به غول های مالی دیگر همچون مستركارت و ویزا هم رسیده است كه از پروژه حمایت و پشتیبانی خارج شده و به مشتركان خود اجازه پرداخت های الكترونیكی و آنلاین از راه لیبرا را ندهند.
بعضی از كارشناسان و تحلیل گران به هنگام تحریم لیبرا از جانب شركت PayPal از احتمال خروج و عدم پشتیبانی برخی دیگر از شركت های بزرگ تكنولوژی و فعال در حوزه های مالی نظیر اوبر، اسپاتیفای، ویزاكارت و مستركارت سخن گفته بودند و حالا به نظر می آید كه پیشبینی آنها درست از آب درآمده و دو شركت مالی بزرگ، ویزا و مستركارت، اخیرا اعلام نموده اند كه امكان تبادلات مالی از راه این رمزارز به كاربران و مشتركان این دو شركت وجود نخواهد داشت.
همینطور اخبار دیگری روز گذشته به نقل از رویترز انتشار یافته بود كه نشان می داد شركت های دیگری همچون EBay، Stripe و Mercado Pago هم از انجمن حمایت و پشتیبانی از لیبرا خارج شده و به شركت PayPal پیوسته اند.
با این تفاسیر، همچون شركت های بزرگی كه در این انجمن باقی مانده و هنوز چیزی راجع به خروج خود از پشتیبانی از لیبرا نگفته اند، می توان به Lyft، Vodafone و برخی دیگر از شركت های مخابراتی، تكنولوژی و گروه های مبتنی بر بلاك چین اشاره نمود.
شركت ویزا با انتشار اطلاعیه ای در این خصوص خاطرنشان كرده است: ما همچنان به ارزیابی های خود درباره عدم پشتیبانی از رمزارز لیبرا ادامه خواهیم. تصمیم ویزاكارت در خصوص خروج از این انجمن به عوامل و شاخص های گوناگونی بستگی داشت كه یكی از مهم ترین آنها توانایی انجمن در برآورده سازی انتظارات ما و استانداردهای رگولاتوری لازم برای شركت های حامی بود.