برای دانش آموزان؛ رویداد كارآفرینی با رویكرد فناوری های حوزه فضایی برگزار می گردد

برای دانش آموزان؛ رویداد كارآفرینی با رویكرد فناوری های حوزه فضایی برگزار می گردد

سئو مئو: رویداد كارآفرینی و برنامه نویسی ویژه دانش آموزان با رویكرد فناوری های حوزه فضایی با همكاری سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات، در آخرین روز هفته جهانی فضا برگزار می گردد.

به گزارش سئو مئو به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، دوازدهمین رویداد كارآفرینی و برنامه نویسی ویژه دانش آموزان توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و مشاركت سازمان فضایی با رویكرد فناوری های حوزه فضایی فردا ۵ شنبه همزمان با آخرین روز از هفته جهانی فضا برگزار می گردد.
مشكات اسدی مشاور معاون وزیر ارتباطات در حوزه توانمندسازی اجتماعی در مورد برگزاری رویداد كارآفرینی اظهار داشت: این رویدادها با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و راهبری وزارت آموزش وپرورش برگزار می گردد و هدف از برگزاری آن، توانمندسازی دانش آموزان و تاكید بر مهارت آموزی در جهت نقش آفرینی كودكان در آینده است.
مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه كرد: در حاشیه این رویداد یك روزه، ۵ كارگاه آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می گردد. نخستین كارگاه ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان های استان تهران است و این دانش آموزان توسط وزارت آموزش وپرورش و در جهت عدالت آموزشی از دانش آموزان مدارس دولتی و مناطق كم برخوردار انتخاب و معرفی شده اند.
این كارگاه ها ظهر فردا در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می گردد كه شامل موارد زیر است:
– كارگاه آموزشی كارآفرینی بر بستر IT ویژه كودكان ۵ تا ۹ ساله
– كارگاه برنامه نویسی با زبان اسكرچ رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال
– كارگاه كد نویسی بلوكی برای پروژه های سخت افزاری برای رده های سنی ۹ تا ۱۵ سال
– رویداد پذیرش فناوری ویژه كودكان ۱۰ تا ۱۵ سال

منبع: