بزرگترین شركت پرداخت الكترونیك، دور لیبرا را خط كشید!

بزرگترین شركت پرداخت الكترونیك، دور لیبرا را خط كشید!

به گزارش سئو مئو درگاه پرداخت الكترونیك PayPal اولین شركت فعال در حوزه مالی بود كه اعلام نمود از رمزارز دیجیتال لیبرای فیسبوك پشتیبانی نخواهد كرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، پس از آنكه بانكهای حاضر در شورای مشاوره فدرال (FAC) پروژه رمزارز دیجیتال توسعه داده شده توسط فیسبوك را بعنوان یك تهدید برشمردند و عنوان كردند كه لیبرا توانایی و پتانسیل ایجاد سیستم بانكداری سایه را دارد كه منجر به كاهش بالقوه در حساب های سپرده و همینطور كاهش حجم پرداخت های بانكی خواهد شد، شركت PayPal بعنوان یكی از بزرگترین درگاههای پرداخت الكترونیك در جهان، اعلام نمود كه از این رمزارز پشتیبانی نخواهد كرد و این بدان معناست كه كاربران و مشتركان قادر نخواهند بود از لیبرا برای پرداخت های الكترونیك خود استفاده كنند.
طبق گزارش گاردین، PayPal اخیرا تصمیم گرفته است كه درحال حاضر از پشتیبانی لیبرا صرف نظر كند و بدین ترتیب از شركت در انجمن پشتیبانی از آن هم بیرون برود.
این در حالیست كه در ادامه بیانیه این شركت ذكر شده است: ما با این وجود، از انگیزه های فیسبوك برای عرضه لیبرا استقبال خواهیم كرد و بسیار مشتاقانه در انتظار موفقیت آن در آینده خواهیم نشست.
بعضی از كارشناسان و تحلیل گران اعتقاد دارند كه با اقدام و تصمیم اخیر شركت PayPal برای خروج و عدم پشتیبانی از لیبرا، برخی دیگر از شركت های بزرگ تكنولوژی و فعال در حوزه های مالی نظیر اوبر، اسپاتیفای، ویزاكارت و مستركارت هم تصمیم خواهند گرفت كه همین كار را كنند و بدین ترتیب این احتمال وجود خواهد داشت كه بزودی آنها هم اعلام كنند كه لیبرا را به شكلی تحریم خواهند كرد و امكان مبادلات مالی از راه این رمزارز را به كاربران و مشتركان خود نخواهند داد.