هواوی محور مذاكرات آمریكا و فنلاند

هواوی محور مذاكرات آمریكا و فنلاند

سئو مئو: بنظر می رسد كه ترامپ می خواهد با رئیس جمهور فنلاند در مورد راهكارهای مقابله با شركت هواوی برای برقراری شبكه 5G مذاكره و گفتگو كند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وقتی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریكا تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی و شنود مكالمات شهروندان و مقامات آمریكایی و همین طور همكاری و تحویل اطلاعات به دولت چین، فعالیت شركت چینی هواوی را در این كشور ممنوع اعلام نمود و از تمامی كشورهای هم پیمانش همچون كانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، بریتانیا و بسیاری دیگر از كشورهای اروپایی خواست كه سبب منع فعالیت این اپراتور مخابراتی و غول تكنولوژی چینی شوند، خیلی از كشورهای اروپایی از انعقاد قرارداد همكاری با هواوی برای توسعه و راه اندازی شبكه ۵G منصرف شدند و یا آنرا به تعویق انداختند.
حالا طبق گزارش رویترز، بنظر می رسد كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا می خواهد كه در این خصوص با همتای فنلاندی خود، مذاكره و گفتگو كند تا كشورهای جهان نیازی به هواوی برای توسعه و برقراری شبكه ۵G نداشته باشند و بجای آن با شركت های مخابراتی معروف و برتر فنلاندی همچون نوكیا در این زمینه قرارداد همكاری امضا كنند.
فنلاند بعنوان میزبان نوكیا، یكی از بزرگترین و خوش آوازه ترین اپراتورهای مخابراتی در جهان، تابحال تلاش های زیادی برای توسعه شبكه های مخابراتی و اینترنتی در جهان كرده است و نوكیا نیز در طول سال های طولانی موفق شده است سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده و وظیفه توسعه زیرساخت های لازم برای شبكه ۴G و ۵G را در خیلی از كشورهای جهان خصوصاً اروپا و آمریكای شمالی برعهده داشته است.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود كه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع كرد. در نتیجه رسماً یك مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبكه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم كه هر یك به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در كشورهای مختلفی همچون كره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریكا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می كنند.
كشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریكا، كانادا، استرالیا، چین، كره جنوبی، ژاپن و خیلی از كشورهای اروپایی و غیره با همكاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.
خیلی از بزرگترین شركت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوكیا، اریكسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبكه اتصال به اینترنت نسل پنجم هستند. نسل پنجم شبكه تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است كه بعد از نسل چهارم شبكه تلفن همراه فعلی ارائه می شود.

منبع: