واتس اپ فقط تا ابتدای 2020 كار می كند!

واتس اپ فقط تا ابتدای 2020 كار می كند!

به گزارش سئو مئو واتس اپ برای كاربران گوشیهای آیفون مبتنی بر سیستم عامل iOS ۸ تنها تا ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی كار می كند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، واتس اپ بعنوان بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیكیشن پیام رسان در جهان، اخیرا خطاب به كاربرانش اعلام نموده است در صورتیكه هنوز از نسخه سیستم عامل iOS ۸ و قبلتر از آن بر روی گوشی و دستگاههای الكترونیكی و هوشمند خود استفاده می نمایند، هرچه سریعتر آنرا به نسخه های جدیدتر این سیستم عامل آپدیت و به روزرسانی كنند چونكه در غیر این صورت، تنها تا اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی قادر خواهند بود از پلت فرم این پیام رسان استفاده كنند و پس از این تاریخ دیگر واتس اپ برای آنها كار نخواهد كرد.
این بدان معناست كه كاربران به منظور پیشگیری از قطع دسترسی به اطلاعات و تاریخچه مكالمات خود در واتس اپ باید در فاصله زمانی باقی مانده تا اول فوریه سال نوی میلادی، آپدیت بعدی iOS را دریافت كند چونكه با دریافت و نصب نسخه iOs ۹ و بالاتر، هیچ مشكلی برای واتس اپ از تاریخ مذكور پیش نخواهد آمد.
واتس اپ همینطور در جدیدترین بیانیه خود خطاب به كاربران گوشیهای اندرویدی هم اعلام نموده است آن دسته از كاربرانی كه هنوز از نسخه های اندروید ۲.۳.۷ و قبلتر از آن بر روی گوشیهای هوشمند خود استفاده می نمایند، هم دیگر قادر به ایجاد اكانت در واتس اپ و بسیاری دیگر از كارهای معمولی در این پیام رسان نخواهند بود.
این شركت تاكید كرده است كه آنها هم تنها تا تاریخ اول فوریه ۲۰۲۰ میلادی فرصت خواهند داشت با نسخه های قبلی سیستم عامل خود از خدمات این پیام رسان استفاده كنند ازاین رو لازم است تا هرچه سریعتر نسخه جدیدتر اندروید را بر روی گوشیهای هوشمند خود دریافت و نصب كنند.
اپلیكیشن پیام رسان واتس اپ كه یكی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است هم از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می كند و از پروتكل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی كاربرانش برخوردار می باشد.
این اپلیكیشن كه برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پركاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد كه مكالمات و اطلاعات مبادله شده میان كاربران و مخاطبان به صورت كامل محافظت شده بوده و مكالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از جانب نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.
شركت فیسبوك با در اختیار گرفتن و تصاحب شركت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار به دست آورد و از آن زمان تابحال هم با معرفی و افزودن قابلیت های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.
طبق آخرین آمارهای انتشار یافته، پیام رسان واتس اپ الان میزبان بالغ بر یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون كاربر فعال در ماه است.