رشد مجدد موهای ریخته سر با این كلاه بیسبال!

رشد مجدد موهای ریخته سر با این كلاه بیسبال!

به گزارش سئو مئو محققان دانشگاه ویسكانسین مدیسون موفق به ساخت دستگاهی شده اند كه می تواند باعث تحریك و رویش مجدد موهای ریخته شود و به اندازه ای كوچك است كه می توان آنرا در یك كلاه معمولی تعبیه كرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، وسیله جدیدی برای تحریك رشد مو توسط مهندسان دانشگاه ویسكانسین مدیسون ساخته شده است.
این نمونه اولیه می تواند نیروی مورد نیاز خویش را با تولید الكتریسیته از حركات روزمره بدن كاربر تامین كند و به اندازه كافی كوچك است كه بتوان آنرا زیر یك كلاه بیسبال قرار داد.
این دستگاه از روش الكتروتریكجنسیس(Electrotrichogenesis) یا به اختصار “ETG” استفاده می نماید كه متد جدیدی برای مبارزه با طاسی نیست. این روش با تحریك الكتریكی خفیف می تواند شاخص های رشد مو در سلول های پوستی را تقویت كند. با این وجود یكی از مواردی كه این روش را از اجرا در مقیاس گسترده محروم می كند، محدودیت های فناوری برای فشرده سازی این روش در یك دستگاه كوچك و ظرفیت باتری آن دستگاه است.
“ژادونگ وانگ”، مهندسی كه روی توسعه این دستگاه جدید كار می كند، می گوید: تحریكات الكتریكی می تواند به عملكردهای مختلف بدن كمك نماید. اما پیش از كار ما هیچ چاره خوبی برای دستگاه های كم مصرف وجود نداشت كه تحریكات ملایم، اما مؤثر را عرضه كنند.
“وانگ” قبل از این روی دستگاه هایی كه نیروی مصرفی خویش را تامین می كنند، مانند بانداژهای برقی و ایمپلنت های كاهش وزن كار كرده بود. این دستگاه ها همه حول محور نانو ژنراتورها هستند و قادرند به صورت مداوم سطح كمی از برق را از حركات بدن تولید كنند. در مطالعه فعلی هم دستگاه هایی برای انتقال پالس های انرژی با فركانس پایین طراحی شده اند.

این دستگاه در مدلهای موش مؤثر واقع شده و سبب تحریك رشد مو در سطوح طاس شده است. مرحله بعدی بررسی تأثیر دستگاه در مدلهای موش با پوست بازسازی شده انسان به منظور تأیید این سیستم با سلول های انسانی است.
نكته مهم این است كه محققان نتیجه نهایی این فناوری را بیشتر بعنوان یك مداخله پیشگیرانه در مرحله نخست ریزش مو انجام می دهند، چونكه این فناوری نمی تواند سبب شود تا فولیكول های جدید مو در پوستی صاف و طاس جوانه بزنند.
این دستگاه از این منظر نوآوری بزرگی به حساب می آید كه بهره وری را در یك طراحی فشرده فراهم نموده است كه به راحتی می توان آنرا در یك كلاه معمولی گنجاند.
یك محصول تجاری از این اختراع طی چند سال آینده به بازار خواهد آمد و محققان بزودی آزمایش های انسانی آنرا شروع می كنند.
“وانگ” می گوید: فكر می كنم این یك چاره بسیار عملی برای ترمیم مو باشد.
این تحقیق در مجله ACS Nano انتشار یافته است.