كدام گوشیهای شیائومی به اندروید 10 آپدیت می شوند؟

كدام گوشیهای شیائومی به اندروید 10 آپدیت می شوند؟

سئو مئو: كاربران گوشیهای هوشمند شیائومی نیز همچون سایر برندهای موبایل مشتاقند هر چه زودتر از قابلیت های جدید و منحصر بفرد اندروید 10 بهره مند شوند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بعد از آنكه جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰، به صورت رسمی از طرف شركت توسعه دهنده آن یعنی گوگل منتشر و ارائه شد و طبق روال هرسال، نخست گوشیهای اختصاصی گوگل، سری گوشیهای پیكسل، این آپدیت و به روزرسانی را دریافت نمودند، حالا بنظر می رسد كه هر یك از شركت های تولیدكننده موبایل در گوشه و كنار جهان اهتمام دارند جدیدترین گوشیهای هوشمند خودرا به نسخه اندروید ۱۰ مجهز كنند.
شیائومی بعنوان یكی از شركت های چینی نوظهور فعال در تولید گوشیهای هوشمند كه در سال های اخیر با فروش قابل توجهی توانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران و علاقمندان به حوزه موبایل و فناوری را به سمت و سوی خود جلب نماید و بدین ترتیب سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی موبایل را به خود اختصاص دهد.
با اینكه هنوز بعضی از گوشیهای هوشمند به آپدیت نسخه اندروید ۹ مجهز نشده اند، اما خیلی از شركت های تولیدكننده گوشیهای هوشمند از برنامه های خود برای ارائه به روزرسانی اندروید ۱۰ آگاهی داده و سخن گفته اند.
پس از گوگل، تمامی شركت های تولیدكننده موبایل در تلاشند تا با بیشترین سرعت و در كمترین زمان ممكن، از ارائه و انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب موبایلی، اندروید ۱۰، آگاهی داده و بدین ترتیب كاربران گوشیهای هوشمند توسعه داده شده خودرا راضی و خشنود كنند.
در زیر لیستی از گوشیهای هوشمند توسعه داده شده توسط شركت شیائومی كه مقرر است آپدیت اندروید ۱۰ را بزودی دریافت نمایند ذكر شده است:
Xiaomi Mi ۹
Xiaomi Mi ۹ SE
Xiaomi Mi ۸
Xiaomi Mi ۸ Pro
Xiaomi Mi ۸ Explorer Edition
Xiaomi Mi MIX ۲S
Xiaomi Mi MIX ۳
Xiaomi Mi MIX ۳ ۵G
Xiaomi Mi A۲
Xiaomi Mi A۲ Lite
Pocophone F۱
برمبنای گزارشی كه در وب سایت pocket-lint آمده است، بیشتر این گوشیهای هوشمند كه در لیست بالا نام برده شده اند، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی آپدیت و به روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهند كرد.
از مهم ترین خاصیت های اندروید ۱۰ می توان به پشتیبانی از شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو كپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند، Focus Mode، آپدیت های پس زمینه یكپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و كنترل مربوط به والدین، حالت تاریك ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست های حركتی اشاره نمود كه تابحال نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب كرده و باعث شده است كه به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.
شیائومی كه یكی از بزرگترین و موفق ترین شركت های تولیدكننده موبایل در جهان محسوب می شود، در چند سال اخیر توانسته است تعداد زیادی از كاربران و مشتریان بازارهای جهانی را به سمت و سوی خود بكشاند و نظر و رضایت آنها را جلب نماید.
شیائومی بدون شك پس از هواوی، بزرگترین سازنده تلفن همراه و گوشیهای هوشمند در چین است كه موفق شده است خیل عظیمی از جمعیت بالای این كشور را كه بزرگترین بازار موبایل در جهان را ایجاد كرده اند، را به محصولات باكیفیت و مقرون به صرفه خود جذب نماید و سهم قابل توجهی از بازار موبایل این كشور و سایر مناطق جهان را به خود اختصاص دهد.

منبع: