آپدیت اندروید ۱۰ گوشیهای گوگل را از كار انداخت

آپدیت اندروید ۱۰ گوشیهای گوگل را از كار انداخت

سئو مئو: اخیرا اخبار و گزارش های انتشار یافته در ایام اخیر نشان داده است كه سنسور اثرانگشت در خیلی از گوشیهای هوشمند گوگل پس از دریافت به روزرسانی اندروید 10 از كار افتاده و با اختلال روبرو شده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اندروید ۱۰ كه جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب گوشیهای هوشمند محسوب می شود، مدتهاست كه شركت های تولیدكننده موبایل را درگیر خود كرده است تا پس از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشیهای هوشمند و پرچمدار خودرا به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به روزرسانی اندروید ۱۰ را منتشر كنند.
حالا برمبنای تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت lifehacker، یك باگ و لطمه پذیری در نسخه به روزرسانی شده اندروید ۱۰ وجود دارد كه سنسور اثر انگشت را در خیلی از گوشیهای هوشمند اختصاصی گوگل، سری گوشیهای پیكسل، از كار می اندازد و كاربران مدلهای مذكور را با مشكل و اختلالات فراوانی مواجه می كند.
یكی از كاربران گوشیهای پیكسل در فروم توسعه دهندگان شبكه اجتماعی Reddit در این خصوص نوشته است: از وقتی كه آپدیت اندروید ۱۰ منتشر گردید و آنرا برای گوشی خود دریافت، دانلود و نصب كردم، دریافتم كه سنسور اثر انگشت گوشی از كار افتاده و من برای وارد شدن و باز كردن قفل گوشی و بسیاری دیگر از فعالیت هایی كه نیازمند سنسور اثر انگشت هستند، با مشكل مواجه شدم.
البته برخی دیگر از كاربران گوشیهای پیكسل گوگل نیز خاطرنشان كرده اند كه آپدیت اندروید ۱۰ برای سایر قابلیت های گوشیهای مورد استفاده آنها نیز مشكل به وجود آورده است كه همچون مهم ترین آنها می توان به چرخش خودكار، تنظیم خودكار روشنایی صفحه نمایش، كنترل های نمایشگر و سایر ژست های حركتی در گوشی اشاره نمود.
هفته پیش بود كه گوشیهای پیكسل گوگل طبق روال هرساله، اولین سری گوشیهای جهان بودند كه نسخه به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت نمودند.
از مهم ترین خاصیت های اندروید ۱۰ می توان به پشتیبانی از شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو كپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند، Focus Mode، آپدیت های پس زمینه یكپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و كنترل مربوط به والدین، حالت تاریك ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست های حركتی اشاره نمود كه تابحال نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب كرده و باعث شده است كه به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

منبع: