در سمپوزیوم سازمان ملل؛ كاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد

در سمپوزیوم سازمان ملل؛ كاربرد فناوری فضایی در پایش سیل ایران به بحث گذاشته شد

به گزارش سئو مئو كاربردهای فناوری فضایی در پایش سیل اخیر كشور در سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل با مبحث «فضا، ابزاری برای دسترسی، دیپلماسی و همكاری» توسط دفتر امور فضای ماورای جو (UNOOSA) و به میزبانی دانشگاه صنعتی گراتس برگزار گردید.

این سمپوزیوم در ایام ۲ تا ۴ سپتامبر (۱۲ تا ۱۴ شهریور) در شهر گراتس، قطب فناوری فضایی كشور اتریش، تشكیل شد. امید شكوفا، رئیس مركز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در این سمپوزیوم بین المللی شركت و سخنرانی كرد. این سخنرانی به منظور عرضه در حوزه مدیریت بحران از جانب كمیته برگزاری انتخاب شده بود كه نتیجه فعالیت های بخش سنجش از دور مركز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در همكاری با ستاد مدیریت بحران سیل اخیر كشور در بهار ۹۸ بوده است. سخنرانی «درس آموخته هایی از پایش سیل و برآورد میزان خسارت ناشی از آن مطالعه مورد سیل ۲۰۱۹ در ایران» عنوان این سخنرانی بود كه توسط امید شكوفا در روز دوم این سمپوزیوم عرضه شد. در این عرضه كه بسیار مور توجه حاضران قرار گرفت، دكتر شكوفا به طرح چگونگی فعالیت مركز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در پایش سیل و همینطور برآورد میزان خسارات ناشی از سیل با استفاده از فناوری سنجش از دور در مناطق سیل زده اخیر كشور در بهار ۹۸ و همكاری این مركز با ستاد مدیریت بحران پرداخت.