راه نفوذ هكرها باز است!

راه نفوذ هكرها باز است!

به گزارش سئو مئو خیلی از كارشناسان امنیتی با تحقیق و بررسی های جدید خود دریافته و اعلام نموده اند كه نرم افزار وردپرس بعنوان یكی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا صدمه پذیری های امنیتی گوناگونی دارد كه به راه نفوذ هكرها و مجرمان سایبری را باز می گذارد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وردپرس كه یكی از مهم ترین و محبوب ترین نرم افزارهای تولید و مدیریت محتوا در جهان به حساب می آید، صدمه پذیری و ضعف های امنیتی گوناگونی در بخش افزونه های پلت فرم خود دارد كه به هكرها و مجرمان سایبری اجازه می دهد تا با استفاده از این صدمه پذیری ها به اطلاعات موردنظر خود نفوذ و دسترسی پیدا كنند و بدین ترتیب به اهداف خود دست یابند.
گروه امنیتی Wordfence اخیرا دریافته و اعلام نموده است كه هكرها می توانند با استفاده از صدمه پذیری های مذكور، حساب های كاربری مدیر سیستم (admin) را بسازند و از اطلاعات تحت نظر و قابل دسترسی ادمین سواستفاده كنند. آنها همینطور در ادامه این گزارش اعلام نموده اند كه در افزونه های وردپرس، كدهای مخرب جاوا اسكریپت در وب سایت های قربانی وارد می كنند و سپس كاربران را به سمت و سوی محتوای مخرب هدایت می كنند.
طبق گزارش وب سایت Search Engine Journal، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنتی سایبری با بررسی و تحقیقات جدید خود دریافته و اعلام نموده اند كه كه هكرها و مجرمان سایبری با استفاده از آدرس IP های مختلفی وب سایت های وردپرس را مورد حمله و هجوم قرار می دهند كه البته بعضی از آنها به عرضه كنندگان خدمات و سرویس های هاستینگ مربوط می شود.
در سال های اخیر آمار حملات سایبری، هك و نفوذ به حساب های كاربری، سیستم و نرم افزارهای مختلفی در سراسر جهان رو به رشد و افزایش بوده است؛ بگونه ای كه خیلی از كارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به شركت های مختلف، دولت ها و استارتاپ های فعال در نقاط مختلف جهان اخطار داده اند كه با به روزرسانی مداوم سیستم های مورد استفاده خود و سایر اقدامات امنیتی لازم، از نفوذ و دسترسی هكرها و مجرمان سایبری به اطلاعات محرمانه خود جلوگیری نمایند.