هكرهای آیفون به اندروید و ویندوز هم دست درازی كردند!

هكرهای آیفون به اندروید و ویندوز هم دست درازی كردند!

سئو مئو: كارشناسان امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند كه هكرها پس از نفوذ به گوشیهای آیفون، به سیستم عامل های اندرویدی و ویندوزی نیز نفوذ پیدا كرده اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، چند روز پیش بود كه كارشناسان و پژوهشگران امنیتی تیم Project Zero گوگل اعلام نمودند كه هكرها به مدت فاصله زمانی بین دو آپدیت iOS به اطلاعات شخصی كاربران گوشیهای آیفون دسترسی داشته و از آنها سواستفاده می كرده اند. حالا طبق گزارش وب سایت gizmodo، پژوهشگران دریافته و اعلام نموده اند كه هكرها و مجرمان سایبری با استفاده از بدافزار مربوطه توانسته اند به سایر دستگاههای الكترونیكی نظیر گوشیهای اندرویدی و كامپیوتر های ویندوزی نیز نفوذ و دسترسی پیدا كنند.
با عنایت به اهمیت بیش از پیش حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت سایبری دستگاه های الكترونیكی و گوشیهای هوشمند، امنیت اطلاعات آنها تبدیل به یكی از بزرگترین دغدغه های خیلی از كاربران در فضای مجازی شده است.
این كارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری با انتشار این گزارش خاطرنشان كرده بودند كه هكرها و مجرمان سایبری موفق شده اند با انتشار بدافزارهای خطرناكی كه به سرقت و نفوذ به اطلاعات شخصی كاربران گوشیهای آیفون اقدام می كرد، اهتمام داشتند به حریم خصوصی آنها كه شامل پیام های رد و بدل شده، تصاویر، ویدیو و لوكیشن جغرافیایی می شود، نفوذ و دسترسی پیدا كنند.
با اینكه شركت اپل بعنوان توسعه دهنده سیستم عامل آی اواس، بلافاصله پس از انتشار این خبر یك نسخه به روزرسانی شده و آپدیت جدید ارائه داد، ولی در همین بازه زمانی هكرها توانسته اند حجم زیادی از اطلاعات كاربران آیفون را به سرقت ببرند و به اهداف خود دست یابند. حالا برمبنای تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته، بنظر می رسد كه هكرها علاوه بر دست درازی به آیفون، به سایر دستگاه های اندرویدی و ویندوزی نیز نفوذ پیدا كرده و وارد حریم خصوصی كاربران آنها نیز شده اند.

منبع: