چگونه امنیت حساب های كاربری خودرا ارتقا دهیم؟

چگونه امنیت حساب های كاربری خودرا ارتقا دهیم؟

سئو مئو: كاربران همواره به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، امنیت سایبری حساب های كاربری یكی از مسائل مهم و حیاتی برای كاربران به حساب می آید كه در مواقع بسیاری تبدیل به یكی از بزرگترین دغدغه های ذهنی آنها می شود.
حالا طبق گزارش های انتشار یافته در بخش پشتیبانی گوگل، خیلی از كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به كاربران و دارندگان حساب های كاربری اینترنتی سفارش كرده اند كه اقدامات مختلفی را به منظور حفاظت از حریم خصوصی و جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی موجود در اكانت و همین طور كوتاه كردن دست هكرها و مجرمان سایبری انجام دهند.
در زیر به مهم ترین اقداماتی كه كاربران باید به منظور حفاظت از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری حساب كاربری خود انجام دهند، اشاره شده است:
از افزونه های بررسی وضعیت امنیتی رمزعبور حساب های كاربری گوگل بهره بگیرید
اوایل سال جاری میلادی بود كه گوگل به منظور حفاظت بیشتر از حریم خصوصی و ارتقای امنیت سایبری افزونه جدیدی را به مرورگر اینترنتی كروم اضافه كرد تا كاربران بدین وسیله بتوانند رمزعبور و نام كاربری خودرا وارد كرده و از وضعیت امنیتی آن مطلع شوند.
مرورگرهای اینترنتی و سایر نرم افزارهای مورد استفاده خودرا به روزرسانی كنید
یكی از آسان ترین راهكارهای ارتقای امنیت حساب های كاربری، به روزرسانی مرورگرهای اینترنتی مورد استفاده كاربران همچون گوگل كروم است كه همواره توسط كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری سفارش می شود.
از پسورد های مطمئن و غیرقابل حدس بهره بگیرید
یكی دیگر از راهكارهای كاربران برای جلوگیری از هك شدن توسط هكرها، استفاده از رمزعبورهای مطمئن و غیرقابل حدس توسط كاربران است.
اپلیكیشن های نامعتبر را نصب نكنید
كاربران باید توجه داشته باشند كه از نصب اپلیكیشن های نامعتبر و ناشناس جلوگیری به عمل بیاورند چونكه هر ساله تعداد زیادی از اپلیكیشن های موجود در پلتفرم فروشگاههای آنلاین اپ استور اپل و گوگل پلی استور آلوده به بدافزار معرفی و شناخته می شوند.
بر ایمیل و پیام های ناشناس و مشكوك كلیك نكنید
یكی از روش های معمول و متداول مورد استفاده هكرها و مجرمان سایبری همواره نفوذ به حریم خصوصی كاربران بوسیله حملات فیشینگ بوده است كه با ارسال پیام و ایمیل های ناشناس و آلوده اهتمام دارند كاربران را فریب دهند تا بر روی محتوای مورد نظر آنها كلیك كرده و بطور ناخودآگاه راه ورود هكرها و مجرمان سایبری را به دستگاه الكترونیكی خود باز كند.
هر از گاهی رمزعبور حساب كاربری خودرا تعویض كنید
یكی از طریق های دیگری كه به كاربران در این امر كمك می نماید، تغییر و تعویض رمزعبور حساب های كاربری در مدت زمانهای مختلف است.
آنتی ویروس خودرا آپدیت كنید
كاربران همین طور قادر خواهند بود با استفاده از نصب و آپدیت نرم افزارهای آنتی ویروس بر روی گوشی و سایر دستگاه های الكترونیكی خود، به ارتقای وضعیت امنیتی حساب كاربری خود بپردازند.
از نرم افزارهای مدیریت خودكار پسورد استفاده كنید
كارشناسان همواره به كاربران سفارش می كنند كه از نرم افزارهای مدیریت پسورد كه به صورت خودكار و اتوماتیك كیفیت و امنیت رمزعبور انتخابی و موردكاربرد كاربران را شناسایی می كند، بهره بگیرند.

منبع: