ایران بیشتر از ۹۳ میلیون مشترك تلفن همراه دارد

ایران بیشتر از ۹۳ میلیون مشترك تلفن همراه دارد

سئو مئو: تعداد مشتركان تلفن همراه ایران تا آخر سال گذشته، به بیشتر از ۹۳ میلیون رسیده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، تعداد مشتركان اپراتورهای تلفن همراه در سال ۹۷، ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ است و در مقایسه با سال ۹۶ كه آمار ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ داشته، رشدی نزدیك به پنج میلیون را نشان داده است.

از طرفی ضریب نفوذ تلفن همراه تا آخر سال ۹۷، ۱۱۳.۳۴ درصد بوده كه در مقایسه با ضریب نفوذ ۱۱۰.۵۳ درصدی تا آخر سال ۹۶، حاكی از نزدیك به سه درصد افزایش است. همینطور پوشش جاده های اصلی فرعی ریلی، به ۸۶.۶۵ درصد رسیده است كه در مقایسه با آمار ۸۲ درصدی در سال ۹۶، رشد چهار درصدی را نشان داده است.

بررسی سهم اپراتورهای تلفن همراه از ۹۳ میلیون مشترك، نشان داده است ۵۹.۲۹ درصد متعلق به شركت مخابرات ایران (همراه اول)، ۳۶.۴۵ درصد متعلق به شركت خدمات ارتباطی ایرانسل، ۴.۲۴ درصد متعلق به شركت خدمات ارتباطی رایتل و ۰.۲ درصد سازمان منطقه آزاد كیش است.

طبق آمار اعلامی از جانب سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، بیشتر بودن ضریب نفوذ سیمكارت از ۱۰۰ درصد، نشان داده است كه تعداد سیمكارت های موجود، از جمعیت ایران بیشتر است كه این مورد باآنكه می تواند حاكی از چند سیم كارته بودن افراد باشد، اما نشان داده است به احتمال زیاد كمتر كسی در ایران حضور دارد كه حتی یك سیمكارت هم نداشته باشد.

منبع: