گوشی تان را از گرمای هوا دور كنید

گوشی تان را از گرمای هوا دور كنید

سئو مئو: بااینكه فرارسیدن تابستان و گرمای هوا می تواند به مدلول پیاده روی های مطبوع در پارك ها در بعدازظهرهای گرم باشد، اما این مساله هم چنین می تواند گوشی همراه شما را در معرض لطمه گرما قرار دهد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، دمای شدید می تواند بر اجزای داخلی تلفن شما تأثیر بگذارد. گرمای بیش از حد تلفن می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات یا تخریب گوشی شود و تماس مكرر با گرما، می تواند دستگاه شما را بطور دائمی كُند كند. گرما حتی می تواند سبب نشت باتری شود كه امنیت شخصی شما را در معرض خطر قرار می دهد. با عنایت به این موضوع، وب سایت تایم، فهرستی از شش گام آسان برای حفاظت از تلفن تان هنگام افزایش درجه حرارت، ارائه می دهد.
تلفنتان را از جیب خود خارج كنید
اگر در یك روز گرم، می خواهید گوشی تان را خنك كنید، نباید تلفن خودرا در جیب خود نگه دارید. این مساله نه تنها ناخوشایند است، بلكه گرمای طبیعی بدن شما مقابل پروسه خنك كننده كار خواهدنمود. درست مانند پروسه شارژ كردن كه بهتر است گوشی خودرا در یك موقعیت سایه دار و دور از مواد عایق بندی قرار دهید. در بدترین حالت، باتری گوشی در حالتی كه بیش از اندازه گرم شده باشد، می تواند آغاز به نشت كرده و یا آتش بگیرد و شما را در معرض خطر جدی قرار دهد.
تلفن را در حالت هواپیما قرار دهید
این فقط دمای خارجی نیست كه سبب داغ شدن گوشی می شود. اگر شما در حال بازی كردن یا برقراری تماسهای فراوان باشید، گوشی شما سخت تر كار خواهدنمود و حرارت بیش تری را به وجود می آورد كه این مساله می تواند به گرمای بیش از اندازه آن منجر شود. برای كمك به خنك كردن گوشی خود، آنرا در حالت هواپیما قرار دهید و از برنامه های كاربردی پرقدرت مانند بازی استفاده نكنید و بهتر این كه استفاده از آنها را برای مدت زمان طولانی متوقف كنید.
گوشی خودرا در ماشین نگذارید
یك ماشین در یك روز گرم، مثل یك گلخانه عمل می كند؛ مطالعه ای نشان داده است كه یك ماشین كه در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد در یك روز آفتابی پارك شده است، می تواند در یك ساعت به دمای ۴۷ درجه برسد. شركت اپل سفارش می كند كه در دمای بیشتر از ۴۷ درجه از آیفون استفاده نكنید و می گوید كه نباید گوشی تان را در مكانی با درجه حرارت بیشتر از ۴۵ قرار دهید. سایر تولیدكنندگان گوشیهای هوشمند نیز سفارش های مشابهی دارند. البته اتومبیل های داغ حتی برای انسان ها و حیوانات هم تهدید محسوب می شوند.
تلفنتان را در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید
همانطور كه احتمالاً تجربه كرده اید، شارژ تلفن شما می تواند موجب گرم شدن آن شود. اگر گوشی خودرا هنگامی كه در حال شارژ كردن آن هستید، در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید، گرمای خورشید به حرارت طبیعی گوشی اضافه می كند كه سبب اثرات جانبی انتقال برق به باتری گوشی شما می شود. این مساله می تواند تلفن شما را بیش از اندازه معمول گرم كند.
گوشی را زیر بالش شارژ نكنید
به سبب مشابه، نباید تلفن خودرا برای شارژ كردن زیر هر نوع بالش، پتو و یا سایر مواد گرم كننده قرار دهید. در یك روز گرم، گرمایی كه بر اثر یك تلفن در حال شارژ ایجاد می شود، اگر به صورت مؤثری پایین نیاید، می تواند به سطح خطرناكی برسد. بدین سبب لازم است كه از شارژ شدن گوشی خود در یك مكان سایه دار و ترجیحاً در یك سطح سخت و سرد اطمینان حاصل كنید.
اگر گوشی خیلی داغ شده، آنرا در فریزر قرار ندهید
تغییر دمای سریع نیز برای تلفن شما بد است. یكی از دلیلهای این موضوع، چگالش است. اگر این طور در نظر بگیریم كه آب داخل گوشی شما به دام افتاده است، اگر آنرا زمانی كه بسیار داغ است، در جایی مانند یخچال قرار دهید و موجب مشكل می شود، می تواند مشكل ساز شود. بهترین كار این است كه گوشی خودرا خاموش كنید و برای مدتی در یك مكان سرد قرار دهید و اجازه دهید كه در یك زمان منطقی و معمول به دمای اتاق برگردد.

منبع: