تولید موشك ضدموشك با قابلیت جنگ الكترونیك

تولید موشك ضدموشك با قابلیت جنگ الكترونیك

به گزارش سئو مئو نیروی هوایی ارتش انگلیس از آزمایش آخرین مدل موشك ضدموشك برایت كلود به منظور نصب بر روی جنگنده های تایفون با قابلیت انحراف انواع موشك های مهاجم اطلاع داده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از نیواطلس، این موشك مجهز به یك بخش الكترونیكی ضدرادار در ابعاد یك قوطی كنسرو است كه می تواند انواع موشك های شلیك شده از سایر جنگنده ها را شناسایی و منحرف كند. طراحی و تولید این موشك توسط مؤسسه هوافضای لئوناردو در بدفوردشایر صورت گرفته و بخش ضدرادار و منحرف كننده آن از قابلیت برنامه ریزی مجدد برای مقابله با موشك های هواپیماهای جنگی مختلف برخوردار می باشد. همین امر باعث می شود این موشك برای انجام جنگ الكترونیك و خنثی كردن انواع تهدیدهای هوایی از انعطاف قابل توجهی برخوردار باشد.
در بخشی از این موشك هم امكاناتی برای اختلال در سیگنال های رادیویی در نظر گرفته شده و زمانی كه موشك دشمن بر روی هواپیمای تایفون قفل می شود، خلبان با شلیك موشك برائت كلود علایم الكترومغناطیسی را هم ارسال می كند كه باعث كور شدن رادار موشك دشمن و انحراف آن از مسیر از قبل تعیین شده می گردد. موشك مورد اشاره از قابلیت نصب بر روی هلیكوپترها و هواپیماهای هركولس سی – ۱۳۰ هم برخوردار می باشد و بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس پس از اتمام آزمایش ها و پیش از آخر سال جاری میلادی مورد استفاده عملیاتی قرار می گیرد.

منبع: