سهم تلگرام در ایجاد محتوا چقدر است؟

سهم تلگرام در ایجاد محتوا چقدر است؟

به گزارش سئو مئو اگر تأثیرات مثبت و حتی كارآفرینی كه امروزه از راه شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها بوجود آمده را نادیده بگیریم، شاید بخشی اعظمی از این فضا به سرگرمی و پر كردن اوقات فراغت افراد محدود باشد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، باآنكه یكی از علل پررنگ كردن نقش شبكه های اجتماعی داخلی، رفع انحصار از فضای پیام رسانی خارجی بود كه نقش زیادی در هنجارشكنی ها دارند، اما برخی آمارها نشان می دهند سهم محتواهای سیاسی موافق و مخالف در این فضا كمتر از ۱۰ درصد و سهم مطالب غیراخلاقی كمتر از یك درصد است.
با این حال، نمی توان انكار كرد كه شبكه های اجتماعی و فضای مجازی، نقش پررنگی در شكل گیری بخشی از فرهنگ جامعه دارند و همان گونه كه از اسمشان هم پیداست، می توانند بر اجتماع تأثیر بگذارند. اما نمی توان این تأثیر را صرفاً در آثار منفی خلاصه كرد. اگر تأثیرات مثبت و حتی كارآفرینی كه امروزه از راه شبكه های اجتماعی و پیام رسان ها بوجود آمده را نادیده بگیریم، شاید بخشی اعظمی از این فضا محدود به سرگرمی و پر كردن اوقات فراغت افراد شود.
در این راستا اخیراً امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر در توئیتر خود نوشته است: طبق گزارش آزمایشگاه شبكه های اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۹۷ در بین ۲۸۱۷ پست پربازدید تلگرام سهم هر دسته آمده است. سهم محتوای غیرسیاسی ۹۱ درصد است و در بین آنها هم تنها ۱.۳ درصد ماهیت براندازانه دارند. حدود ۹۹.۶ درصد پست ها غیراخلاقی نیستند (سهم مطالب غیراخلاقی تنها ۰.۳۵ درصد است).

درنهایت به اعتقاد كارشناسان، این مورد كه چرا یك پیام رسان خارجی تا اندازه ای همه گیر شود كه بتواند از ۸۰ میلیون جمعیت كشور و ۴۰ میلیون را مخاطب خود كند كه در خیلی از موارد و حتی فراتر از پیام رسانی، همچون اطلاع رسانی و كاریابی از آن استفاده كنند، همچون مواردی است كه باید از لحاظ روان شناسانه و از بعد اجتماعی به آن پرداخت.