در حوزه ارز دیجیتال؛ شركت جعلی انگلیسی با نام تلگرام كلاهبرداری می كند

در حوزه ارز دیجیتال؛ شركت جعلی انگلیسی با نام تلگرام كلاهبرداری می كند

به گزارش سئو مئو فردی با تاسیس یك شركت جعلی و استفاده از نام پروژه ارز دیجیتال تلگرام در انگلیس ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه برای فروش سكه های دیجیتالی جمع آوری كرده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از كوارتز، فردی یك شركت جعلی با نام پروژه ارز دیجیتال تلگرام (Telegram Open Network) در انگلیس تأسیس كرده و ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه برای فروش سكه های دیجیتال جمع آوری كرده است. اپلیكیشن پیامرسان تلگرام ماهانه ۲۰۰ میلیون كاربر فعال دارد و می خواهد با فروش ارز مجازی سرمایه برای توسعه چند سرویس همچون مخزن فایل اطلاعات خود جمع آوری كند. بهرحال شركتی به نام Telegram Open Network Limited در ۲۸ فوریه سال جاری در انگلیس ثبت شده است. این شركت پاول دوروف مؤسس تلگرام را تنها سهام دار و مدیر خود اعلام نموده و ادعا می كند ۸۰۰ میلیون پوند (۱.۱۳ میلیون دلار) سرمایه از فروش سهام (عرضه اولیه سهام) در اختیار دارد.
بعد از گمانه زنی درباره صلاحیت و موثق بودن این شركت در توئیتر، تلگرام در همین شبكه اجتماعی اعلام نمود شركت مذكور ارتباطی با دوروف ندارد. در اطلاعات مربوط به این شركت دوروف شهروند انگلیس اعلام شده و مقر اصلی عملیات هم همین كشور اعلام شده است. این درحالی است كه در این اواخر شواهد دیگر نشان داده است دوروف ساكن امارات متحده عربی است. جالب آنكه حتی نشریه آنلاین Calvert Journal هم با تصور اینكه دوروف شهروند انگلیس شده است، گزارشی درباره این شركت منتشر نموده است. البته این گزارش پیش از جوابیه تلگرام به جعلی بودن شركت انتشار یافته است.