رونق تولید با توسعه اپلیكیشن های ایرانی

رونق تولید با توسعه اپلیكیشن های ایرانی

سئو مئو: در شرایطی كه گره قسمتی از مشكلات اقتصادی می تواند با تولید باز شود، تولید و توسعه اپلیكیشن ها می تواند نقش پررنگی در راهگشایی از مشكلات حوزه فناوری اطلاعات ایفا كند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، تحریم های یكجانبه و غیرقانونی كه از طرف آمریكا بر ضد مردم ایران وضع شده است در صورتیكه مدیریت و چاره اندیشی نشود می تواند مشكلاتی را ایجاد كند بنا بر این است كه شاید هم اكنون بیشتر از همیشه به محصولات نرم افزاری احتیاج داریم تا از طرفی بتوانیم نیازهای خودرا رفع كرده و از جانب دیگر بعضی از محصولات را به كشورهایی صادر نماییم كه با ما روابط دوستانه ای دارند و در عین حفظ ارتباط با آنها، ارزآفرینی نماییم.
همین طور در شرایطی كه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۸ را با رونق تولید گره زده است، می توان توجه بیشتری به این مساله داشت. بنا بر این بااینكه در تولید محصولات سخت افزاری آن طور كه باید نتوانستیم موفق عمل نماییم و به همین خاطر است كه بیشتر این محصولات از كامپیوتر و لپ تاپ تا گوشی موبایل و حتی لوازم جانبی آنها از خارج وارد می شود، اما رشد محصولات نرم افزاری و بیشتر از آنها اپلیكیشن هایی كه خدمات نمایش می دهند، نشان داده است این بخش می تواند به نقطه ی قابل اتكایی برای ایجاد اشتغال و خودكفایی تبدیل گردد.
در این راستا جهرمی با تاكید بر رشد اپلیكیشن های توسعه یافته در كشور اظهار كرده است: در حوزه توسعه خدمات هم جوانان ایرانی زحمت زیادی كشیدند. در سال ۱۳۹۲ ما ۴۸۰ اپلیكیشن توسعه داده شده توسط تیم های ایرانی داشتیم و تجربه كردیم، در سال ۱۳۹۶ این آمار به ۱۳۰ هزار برنامه رسید و در طول تنها سال ۱۳۹۷ این عدد به ۲۵۰ هزار اپلیكیشن رسید. این معنایش این است كه در طول یك سال معادل كل آن چیزی كه در چهار سال قبل توسعه داده شده بود، توسعه دادیم.
همین طور امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- درباره اپلیكیشن های ایرانی بیان كرده بود: نزدیك به ۲۵۰ هزار اپلیكیشن ایرانی در كشور تولید و به بهره برداری رسیده است و به نسبت اپلیكیشن های سرگرمی، مردم بیشتر از اپلیكیشن هایی كه خدمات مورد نیازشان را تأمین می كنند، بهره می برند.
وی همینطور درباره حمایت دولت در افزایش استارت آپ ها اظهار داشته بود: تنها در صورتیكه دولت بتواند موجب رشد سریع تر و بادوام تر استارت آپ ها شود، این حمایت ها و پشتیبانی ها مفید خواهد بود و البته نباید این حمایت ها به مداخله نزدیك شود. سازمان فناوری اطلاعات مجموعه ای از حمایت ها را آماده كرده اما تمایلی به روی آوردن به سیستم های سابق كه موجب مداخله در امور كسب وكارهای نوین می شد، ندارد.
در نهایت، اگر آنطور كه وزیر ارتباطات معتقد می باشد توسعه اپلیكیشن های ایرانی باعث شده با حذف این اپلیكیشن ها از گوشیهای آیفون، برخی تصمیم بگیرند گوشیها را خاموش كنند و اپل قسمتی از بازار خود در ایران را از دست بدهد، این توسعه می تواند تأثیرات بیشتری بر اقتصاد بگذارد، كما اینكه همین حالا هم كسب و كارهای زیادی وجود دارند كه حیاتشان را مدیون این توسعه هستند.