سرمایه گذاری جهانی ۳ و هشت دهم تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات

سرمایه گذاری جهانی ۳ و هشت دهم تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات

به گزارش سئو مئو تازه ترین برآوردها از آن حكایت می كند كه هزینه و سرمایه گذاری های جهانی در زمینه توسعه زیرساخت های فناوری و ارتباطات در سال ۲۰۱۹ میلادی با یك رشد ۳.۲ درصدی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، طبق گزارش های جدیدی كه از جانب كارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آمری گارتنر انتشار یافته است، صرف هزینه و سرمایه گذاری كشورهای مختلف در جهان بر روی توسعه زیرساخت های مربوط به فناوری ارتباطات (IT) امسال میلادی با یك رشد و افزایش ۳.۲ درصدی به ۳.۸ تریلیون دلار خواهد رسید.
آنها همینطور در این گزارش عنوان كرده اند كه سرمایه گذاری های مربوطه بیشتر در تكنولوژی های جدید و مدرنی همچون خدمات ابری (cloud-based)، اینترنت اشیا (IoT) و مراكز داده (data center) صورت خواهد پذیرفت.
در این گزارش كه در وب سایت زد دی نت هم ذكر شده، آمده است كه صرف هزینه های جهانی از بازارهای اشباع شده ای همچون صنعت گوشیهای هوشمند و تبلت درخواهد آمد و به سمت و سوی بازارهای نوپا و نوظهوری همچون گجت های هوشمند، خدمات و سرویس های ابری و مبتنی بر كلاد، اینترنت اشیا و خانه و شهرهای هوشمند سوق داده خواهد شد.
همانطور كه به نظر می رسید و پیش بینی شده بود، خیلی از شركت های تولیدكننده موبایل و غول های تكنولوژی هم تحت تأثیر ركود بی سابقه در بازارهای جهانی موبایل تلاش دارند كه با عرضه محصولات و خدمات نوین دیگری، توجه مخاطبان و علاقمندان خویش را جلب كنند و بدین ترتیب در فناوری های جدید دیگری كه به آینده تعلق خواهند داشت، سرمایه گزاری نموده اند.
اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند كه این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش كاربران می خورد. باید اظهار داشت كه اینترنت اشیا به كاربران ساكن در شهرهای هوشمند این امكان را می دهد كه با استفاده از دستگاه های الكترونیكی و هوشمند خود به كارها و فعالیت های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد نمود. اینترنت اشیا (IoT) به مفهوم یك شبكه جهانی از اشیا مرتبط و متصل است كه هر یك دارای آدرس مختص به خود بوده و بر مبنای قراردادهای استانداردشده ای با یكدیگر در ارتباطند. این سیستم جدید كنترل از طریق دور و كنترل هوشمند اشیا و دستگاه ها، امروزه در كشورهای توسعه یافته ای همچون كره جنوبی در سیستم های اداری و همینطور وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
با وجود تنش های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریكا در كنار احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، این كارشناسان همچنان بر این باورند كه می توان به توسعه و رشد روزافزون صنعت فناوری ارتباطات در جهان امیدوار بود و بدین ترتیب هم یك روند رو به رشد را برای آن پیش بینی كرده اند.
به قول جان دیوید لاولاك، مدیر ارشد تحقیقات در مؤسسه گارتنر، فناوری ارتباطات دیگر تنها یك پلت فرم برای انجام كارهای موردنیاز شركت های مختلف نیست بلكه خود تبدیل به یكی از بزرگترین و مهم ترین صنایع در جهان شده است كه نرخ رشد تجاری و سودآوری قابل ملاحظه ای را برای كشورهای مختلف به دنبال داشته است.
وی ادامه می دهد: جهان در مرحله ای به سر می برد كه دیگر نمی توان ادامه حیات بدون تكنولوژی را برای آن متصور شد و می توان اظهار داشت كه توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات با وجود تمامی مشكلات و تنش های سیاسی و تجاری موجود و همینطور بحران های اقتصادی كه پیش روی خیلی از كشورهای جهان قرار دارد، از مؤلفه های مهم زندگی در قرن بیست و یكم به حساب می آید و بنابراین صرف هزینه و سرمایه گذاری در این صنعت مهم هم با روندی رو به رشد و صعودی همراه خواهد بود.

مترجم: شیما قاسمی
دبیر خبر: متین كاكویی