بارگذاری بدافزار از راه مرورگر كروم غیرممكن می شود

بارگذاری بدافزار از راه مرورگر كروم غیرممكن می شود

سئو مئو: مهندسان گوگل در حال افزودن قابلیتی تازه به مرورگر كروم هستند كه بارگذاری مخفیانه انواع برنامه ها را از راه این سیستم عامل غیرممكن می كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از زددی نت، تغییرات انجام شده مربوط به موتور متن باز مرورگر كروم یا كرومیوم است كه سبب می شود سایت های آلوده دیگر قادر به انتقال كدهای معیوب و مخرب به كامپیوتر های كاربران نباشند.
قرار است قابلیت مورد اشاره به نسخه ۷۳ مرورگر كروم افزوده شود كه در ماه مارس یا آوریل عرضه خواهد شد. انتقال بدافزار به كامپیوتر های كاربران معمولا از راه بارگذاری ناخواسته و مخفیانه برخی داده ها در زمان بازگشت كاربران به سایت های آلوده صورت می گیرد.
در مواردی برخی سایت ها دارای كدهایی هستند كه در تبلیغات آنها مخفی شده و از این طریق به كامپیوتر فرد بازدیدكننده منتقل می شوند. مقرر است این خدمات به تمامی نسخه های مرورگر كروم به غیر از نسخه سازگار با سیستم عامل iOS اضافه شود. نسخه سازگار با تولیدات اپل مرورگر كروم مبتنی بر موتور وب كیت سافاری و نه موتور كرومیوم است و پس افزودن چنین قابلیتی به آن ممكن نیست.
پیش از این مرورگرهایی مانند Internet Explorer و فایرفاكس خدمات مورد اشاره را از سال ۲۰۱۵ نمایش می كردند و انتظار می رود در آینده علاوه بر كروم، اوپرا، ویوالادی، بریو، اج مایكروسافت و برخی مرورگرهای دیگر هم این خدمات را عرضه كنند.