گزارش تصویری تشریحی؛ مروری بر جذاب ترین فناوری های ناكام سال ۲۰۱۸

گزارش تصویری تشریحی؛ مروری بر جذاب ترین فناوری های ناكام سال ۲۰۱۸

به گزارش سئو مئو با آخر سال ۲۰۱۸ برخی فناوری ها كه بارها اخباری در مورد عرضه آنها انتشار یافته بود، در دسترس عموم قرار نگرفتند.

به گزارش سئو مئو به نقل از پی سی ورلد، سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر، نمایشگرهای تاشدنی گوشی و دوربین های قدرتمند همراه با دستاوردهایی تازه در عرصه هوش مصنوعی همچون دستاوردهای مهم سال ۲۰۱۸ بودند. اما برخی كاربران در انتظار عرضه محصولات دیگری بودند كه امیدوارند در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه آنها باشند.
۱- ایر پاور اپل: انتظار می رفت اپل در سال ۲۰۱۸ شارژر بی سیم ایرپاور خویش را عرضه نماید اما این اتفاق نیفتاد. شارژر مذكور قرار بود در آن واحد شارژ بی سیم سه دستگاه را ممكن كند تا كاربران بتوانند به صورت همزمان آیفون، ساعت اپل و ایرپادهای خویش را شارژ كنند. اما این مساله هیچگاه رخ نداد. برخی كاربران از شهریور ماه منتظر عرضه ایرپاور بودند. اما این اتفاق رخ نداد.

۲- گالكسی هوم: قرار بود در سال ۲۰۱۸ سامسونگ هم وارد بازار عرضه بلندگوهای هوشمند شود. نرم افزار طراحی شده برای این بلندگو Bixby نام دارد. شناسایی صوت كاربران و پردازش دستورات صوتی همچون امكانات گالكسی هوم است. سامسونگ مدتهاست از عرضه قریب الوقوع این محصول به بازار خبر می دهد، اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.

۳- مسیر یابی واقعیت افزوده گوگل: گوگل در كنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه می از عرضه خدمات مسیریابی واقعیت افزوده اطلاع داده بود كه استفاده از آن باعث می شد تا كاربران به جای دریافت یك مسیر گرافیكی برروی نرم افزار نقشه گوگل بتوانند با فعال كردن دوربین مسیر حركت به سمت مقصد را با فلش های چپ و راست مشاهده كنند. اما عرضه این خدمات هم تا سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاده است.

۴- پردازنده ۱۰ نانومتری فوق سریع اینتل: اینتل در ماه های آغازین سال ۲۰۱۸ از عرضه پردازنده قدرتمند ۱۰ نانومتری خود اطلاع داده بود كه دارای حافظه ارتقا یافته، سرعت بیشتر، عملكرد قدرتمند و غیره بود. اما اینتل در عوض پردازنده ۱۰ نانومتری كم كیفیت كنون لیك را به بازار فرستاد كه آن هم تنها در قاره آسیا ارائه شد. اینتل در ماه دسامبر قول داد كه این پردازنده را با عنوان Sunny Cove در سال ۲۰۱۹ عرضه نماید و بنابراین علاقمندان باید تا چند ماه دیگر منتظر بمانند.