اگر آیفون استفاده كنید، اخراج می شوید!

اگر آیفون استفاده كنید، اخراج می شوید!

به گزارش سئو مئو شركت های چینی در جهت اقدامات تلافی جویانه هواوی ضد ایالات متحده آمریكا، به كاركنان خود اعلام نموده اند در صورتیكه از آیفون استفاده كنند، اخراج خواهند شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، روز گذشته بود كه خبری در خصوص تلاش و درخواست شركت چینی هواوی در خصوص تحریم و بایكوت محصولات امریكایی اپل نظیر گوشیهای آیفون منتشر گردید كه بازتاب های مختلف بسیاری داشت.

حالا به نظر می آید كه خیلی از شركت های چینی كه در زمینه های مختلفی در این كشور فعالیت می نمایند، در جهت پشتیبانی از یكی از بزرگترین غول های تكنولوژی چینی از كاركنان و كارمندان خود به صورت كاملا جدی درخواست كرده اند كه محصولات اپل را تحریم كرده و بعضی از آنها هم تهدید كرده اند در صورتیكه كارمندان گوشیهای آیفون جدیدی تهیه و خریداری كنند، آنها را اخراج خواهند كرد. پیشتر هم گزارش های دیگری انتشار یافته بود كه نشان می داد این شركت ها به كاركنان خود ابلاغ كرده اند در صورت استفاده از گوشیهای آیفون و به صورت كلی محصولات اپل، با كسر از حقوق و پاداش و مزایا مواجه خواهند شد.

همچنین به نظر می آید كه شركت های مختلف برای خریداری و استفاده از گوشیهای هواوی تخفیف و یارانه های 10 الی 100 درصدی را برای كارمندان خود در نظر گرفته و اعطا كرده اند.

هرچند كه به قول خیلی از كارشناسان، متقاعد كردن و یا واداشتن افراد به استفاده و عدم استفاده از یك محصول كار بسیار دشوار و در عین حال غیراخلاقی به حساب می آید، اما شركت های چینی به تلاش خود برای خریداری و پشتیبانی از محصولات هواوی ادامه می دهند.

بعد از بالا گرفتن تب و تاب تنش های سیاسی و تجاری میان چین و آمریكا و تلاش مقامات دولتی ایالات متحده برای تخریب چهره هواوی به عنوان غول تكنولوژی چینی كه دومین تولیدكننده موبایل و یكی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در جهان هم به حساب می آید، مبحث دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی در كانادا به افترا تلاش و همكاری در دور زدن تحریم های امریكا ضد كشورهایی نظیر ایران، آتش این مشكلات را شعله ور تر كرد، به گونه ای كه حالا به نظر می آید شركت هواوی در یك اقدام تلافی جویانه تصمیم گرفت این دفعه با مقابله با شركت آمریكایی اپل، انتقام خویش را از دولت آمریكا بگیرد.
ماجرا از اوایل سال جاری میلادی شروع شد كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا اعلام نمود كه گوشیهای هوشمند ساخت شركت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریكایی جاسوسی می كنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا ضد ایالات متحده از آنها استفاده نماید.
هرچند دولت چین و شركت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تكذیب كرده اند، اما به نظر می آید كه آمریكایی ها به كوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همكاری سایر كشورها ادامه می دهند.