نگرانی در مورد وضعیت سلامت؛ مدیر زندانی هواوی به دنبال آزادی موقت با وثیقه

نگرانی در مورد وضعیت سلامت؛ مدیر زندانی هواوی به دنبال آزادی موقت با وثیقه

به گزارش سئو مئو بر مبنای اسناد دادگاه استماع موارد اتهامی منگ وانژو، این مدیر ارشد امور مالی شركت هواوی خواهان آزادی خود به قید وثیقه تا زمان استرداد به آمریكا شده، اما كانادا فعلا چنین قصدی ندارد.

به گزارش سئو مئو به نقل از آسین ایج، وی در دادگاه تصریح كرده به دلیل روابط طولانی مدت خود با كانادا، اموالی كه در ونكور در مالكیت خود دارد و به دلیل نگرانی هایی كه در ارتباط با وضعیت سلامت وی در زندان وجود دارد، امیدوار است تا زمان اجرای حكم استرداد به آمریكا بتواند در خارج از زندان به سر برد.
وی در تاریخ اول دسامبر به درخواست دولت آمریكا در شهر ونكور كانادا دستگیر شده است. افترا وی همكاری برای دور زدن تحریم های اقتصادی ایران طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ است. این افترا امكان دارد ۳۰ سال حكم زندان برای وی به دنبال آورد.
این مدیر ارشد شركت هواوی همزمان به دنبال مقابله با حكم استرداد خود به آمریكا هم هست. در همین حال چین هم به شدت به مقامات آمریكایی و كانادایی اعتراض كرده و این اقدام را بسیار زشت و غیرقانونی توصیف كرده است.

منگ ۴۶ ساله متهم به گمراه كردن بانك های چند ملیتی در مورد كنترل یك شركت فعال در ایران توسط هواوی است. این اقدام سبب شده بود تا این بانك ها ندانند شركتی كه در حال فعالیت تجاری و داد و ستد مالی با آن هستند در ایران واقع است و همین مساله سبب شده بود تا بانك های مذكور بی آنكه خود بدانند با خطر نقض تحریم های ایران مواجه شوند كه نتیجه آن جرائم نقدی سنگین است. هدف هواوی از این پنهان كاری انتقال بی دردسر پول از ایران به خارج از این كشور بوده است.
این درگیری فعلا دیپلماتیك نگرانی در مورد نبرد تجاری چین و امریكا را تشدید كرده و به كاهش ۰.۷۱ درصدی ارزش سهام شركت های آمریكایی در بازارهای سهام آسیایی منجر گردیده است.
در همین حال پدر خانم منگ كه بنیانگذار شركت هواوی هم به حساب می آید، دخترش را بیگناه دانسته و نسبت به این اقدام دولت آمریكا به شدت اعتراض كرده است. وی خواهان انتقال دخترش به بیمارستان برای انجام معاینات پزشكی به دلیل تنش شدیدی شده كه وی پس از دستگیری تحمل كرده است.