رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرد تبدیل دفاتر ICT به پیشخوان دولت، ابطال پروانه ۵۰۰ دفتر بدون فعالیت

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام كرد تبدیل دفاتر ICT به پیشخوان دولت، ابطال پروانه ۵۰۰ دفتر بدون فعالیت

سئو مئو: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان لغو پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت، اظهار داشت: سازمان های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت كار باید سرویس های خودرا در این دفاتر ارائه نمایند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی كنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی درباره آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان اظهار داشت: برمبنای اساسنامه شركت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده است كه با بررسی های انجام شده، تعداد خیلی از پروانه های صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده كه بر همین مبنا بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شد.
وی راه اندازی دفتر و نمایش سرویس را دو مشكل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان نمود و اضافه كرد: سازمان های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت كار باید سرویس های خودرا در این دفاتر ارائه نمایند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی كنند.
معاون وزیر ارتباطات اشاره كرد: در همین زمینه كارگروهی در استان ها با محوریت مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی جهت بررسی میزان نیازمندی استان ها به دفاتر پیشخوان تشكیل شده است.
فلاح با بیان این كه پروانه این دفاتر از راه سازمان تنظیم نمایش میگردد و با تجهیز سیستم ها نظارت باز به صورت برخط صورت می گیرد، اظهار نمود: در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در كشور وجود دارد كه به سبب تغییر ماهیت سرویس ها، دفاتر ICT باز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.

تكمیل پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در كشور
رییس سازمان رگولاتوری هم چنین در مورد آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در كشور با بیان این كه در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای كشور تحت پوشش قرار داشت، اظهار داشت: در دولت دوازدهم و ظرف چند ماه تمام شهرهای كشور به پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه مجهز شدند كه الان باز نسبت به پارسال این پوشش در شهرهای كشور كامل شده است.
فلاح درباره وضعیت جاده های كشور از نظر پوشش اینترنت تلفن همراه اظهار داشت: حدود ۷۵ هزار كیلومتر از جاده های كشور تحت پوشش نسل ۲ تلفن همراه هستند. ضمن این كه پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه باز در بیشتر از ۵۵ هزار كیلومتر از جاده های كشور برقرار شده است و در تلاشیم این پوشش را در جاده های فرعی كامل نماییم.
معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش اینترنت تلفن همراه در روستاهای كشور باز اشاره كرد: با پایشی كه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام داد تمام اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباطی روستاها تهیه شد و در اختیار مجریان طرح USO قرار گرفت و با استفاده همین اطلاعات و همكاری اپراتورهای تلفن همراه در حال رفع مشكلات ارتباطی روستاها هستیم.