اچ تی سی همچنان در سراشیبی سقوط

اچ تی سی همچنان در سراشیبی سقوط

سئو مئو: درآمد سالانه اچ تی سی (HTC) نشان داده است كه برای اولین بار در یك دهه گذشته، درآمد این شركت تایوانی كمتر از یك میلیارد دلار بوده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شركت اچ تی سی كه یكی از شركت های تایوانی موفق و فعال در حوزه تكنولوژی بود و چندین سال متوالی توانست ركورد و درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد، مدتهاست كه با كاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یكی از بزرگترین علتهای این امر هم كاهش میزان محبوبیت و همینطور سقوط فروش گوشیهای هوشمند اچ تی سی در بازارهای جهانی است.

علی رغم تلاشهای زیادی كه این شركت برای بازگشت به دوران طلایی خود در بازارهای جهانی موبایل كرد، به نظر می آید همچنان در این خصوص ناتوان بوده است چون كه تازه ترین گزارش ها و شواهد انتشار یافته نشان داده است كه درآمد اچ تی سی به كمترین میزان خود در ۱۰ سال قبل رسیده و كمتر از یك میلیارد دلار امسال میلادی گزارش شده است.

براساس گزارش وب سایت gsmarena، با عنایت به آن كه بیشتر شركتهای تكنولوژی در جهان به صورت سه ماهه و سالانه گزارش های مالی خویش را منتشر می كنند تا میزان موفقیت و شكست آنها در فعالیت و پروژه هایشان مشخص شود، آمار و گزارش های بدست آمده از جانب شركت تایوانی اچ تی سی چندان مطلوب و موفقیت آمیز به نظر نمی آید و افت فروش چشمگیری را را برای اچ تی سی نشان داده است.

سال قبل بدترین سال تجاری و اقتصادی برای اچ تی سی بود چون كه متحمل یك ضرر و زیان معادل ۵۸۰ میلیون دلاری شده بود. اما این شركت با هدف گذاری های بلندمدت خود و سرمایه گذاری بر روی تكنولوژی های جدید و نوظهور همچون واقعیت افزوده و مجازی تصمیم گرفته است كه به مرور خویش را از خطر ورشكستگی و از هم گسستگی برهاند. اچ تی سی روزگاری بهترین برند گوشیهای هوشمند اندرویدی بود اما حالا یارای رقابت با شركت های موفقی همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال جی و سونی را ندارد و به میزان قابل ملاحظه ای از آن ها عقب افتاده است.

گزارش چند ماه پیش این شركت همینطور نشان می داد كه میزان درآمد و فروش این شركت تایوانی در ماه مه ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یك كاهش ۴۶ درصدی را تجربه كرده است.