طعنه مایكروسافت به فیس بوك: حفظ حریم خصوصی اولویت اول ماست!

طعنه مایكروسافت به فیس بوك: حفظ حریم خصوصی اولویت اول ماست!

سئو مئو: مدیرعامل مایكروسافت با لحنی طعنه آمیز به فیسبوك، از درآمدزایی و سواستفاده غول های تكنولوژی از اطلاعات شخصی كاربرانشان انتقاد نمود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، ساتیا نادلا، مدیرعامل شركت مایكروسافت اخیرا در گفت وگویی جدید با گزارشگر نشریه تایم خاطرنشان كرده است كه شركت های عظیم فعال در حوزه تكنولوژی نباید اطلاعات خصوصی كاربران خویش را به فروش و مزایده بگذارند، از آنها در مسائل سیاسی و تحقیقاتی سواستفاده كرده و یا مبادرت به درآمدزایی كنند.

وی در ادامه سخنانش از ضرورت پایبندی غول های تكنولوژی به حریم خصوصی كاربران و جلب مداوم اعتماد آنها سخن گفت و عنوان نمود كه تمامی زیرمجموعه های مایكروسافت هم همگی بر مبنای همین باور تابحال پیش رفته اند و هیچ تخلفی را در مورد سواستفاده از داده های خصوصی كاربران انجام داده اند.

هم اكنون سرویس های محبوب و شبكه های اجتماعی نظیر بینگ، لینكدین و پیام رسان اسكایپ تحت مالكیت و نظارت مایكروسافت هستند و طبق ادعای این شركت، تابحال از داده های خصوصی كاربران مبادرت به درآمدزایی نكرده و از این پس هم در این راه قدم بر نخواهند داشت.

به گفته كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، به نظر می آید كه نادلا شركت هایی نظیر فیسبوك را كه درگیر رسوایی های پی در پی و فروش اطلاعات به موسسات تحقیقاتی و دسترسی هكرها شده اند، را خطاب قرار داده و با این سخن قصد داشته كه به یكی از رقیبان بزرگ خود طعنه بزند.

بر اساس گزارش وب سایت mspoweruser، حدودا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود كه شبكه اجتماعی فیسبوك درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چون كه اخبار بسیاری در خصوص همكاری فیسبوك با یك موسسه تحقیقاتی به نام كمبریج آنالتیكا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از كاربران فیس بوكی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد كه اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از كاربران فیسبوك در این همكاری به سرقت رفته و افشا شده است.

پس از آنكه وب سایتها و رسانه های خبری بسیاری گزارش كردند كه شبكه اجتماعی فیسبوك در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی كاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوك را به خیانت در امانت و همكاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم كردند. این شبكه اجتماعی به سرعت آماج حملات كاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به گونه ای كه تعداد كثیری از شركتها و افراد معروف مبادرت به بستن و غیرفعال كردن صفحات مجازی خود در فیسبوك كرده و استفاده از این شبكه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف كرده اند.

با اینكه فیسبوك در تمامی روزنامه ها و شبكه های اجتماعی از تمامی كاربرانش در این خصوص عذرخواهی نمود و در اطلاعیه ای هم احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد كرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبكه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروكش نكرده است.