معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛ ۳۸۲ میلیون تومان كلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی كلاهبرداران

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛ ۳۸۲ میلیون تومان كلاهبرداری از تماس خارجی، شناسایی كلاهبرداران

سئو مئو: معاون وزیر ارتباطات از شناسایی كلاهبردارانی كه با استفاده از تماس بین المللی با كاربران ایرانی كسب درآمد می كردند اطلاع داد و اظهار داشت: در این كلاهبرداری ۳۸۲ میلیون تومان از مشتركان درآمد كسب شده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شركت ارتباطات زیرساخت در توئیتر نوشت: ۳۸۲ میلیون تومان كلاهبرداری صورت گرفته از ۱۲۶ هزار نفر توسط كلاهبرداران خارجی با جزئیات شناسایی شده است.
وی اضافه كرد: مانع از سودجویی متخلفین خواهیم شد و در نظر داریم كه مبالغ از دست رفته با استفاده از اپراتورها به مشتركان بازگردد.
به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، اخیرا كاربران زیادی در ایران با تماس های تلفنی از شماره های خارجی مواجه گشتند كه در این روش تماس گیرنده به سرعت تماس مد نظر را قطع كرده و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می گردد.
از آنجایی كه برخی كاربران بعد از مشاهده شماره روی تلفن خود و تماس ناموفق عادت به برقراری مجدد ارتباط با تماس گیرنده دارند نسبت به برقراری مجدد تماس با شماره مورد نظر تلاش می كنند و در نهایت با هزینه سنگینی در صورتحساب خود مواجه می شوند.
چند روز قبل هم وزارت ارتباطات با اخطار این شیوه جدید كلاهبرداری با استفاده از تماس های بین المللی اعلام نمود كه شركت ارتباطات زیرساخت به صورت جدی در حال پیگیری این مورد است.
در این زمینه روز گذشته معاون شركت ارتباطات زیرساخت هم در گفتگو با مهر اعلام نمود كه این تماس های نامتعارف خارجی با كاربران ایرانی، با هدف درآمدزایی عده ای از تولید ترافیك (جنریت) صورت می گیرد و ازكاربران خواست كه به تماس های ناآشنا پاسخ ندهند.