عضو سابق هیات مدیره شركت مخابرات: تصمیم دیوان عدالت اداری كارشناسی نبود

عضو سابق هیات مدیره شركت مخابرات: تصمیم دیوان عدالت اداری كارشناسی نبود

سئو مئو: عضو سابق هیات مدیره شركت مخابرات درباره حذف اشتراك تلفن ثابت اظهار داشت: تصمیم دیوان عدالت اداری برای حذف اشتراك كارشناسی نبود.
برات قنبری در گفت وگو با ایسنا اضافه كرد: هنوز قانون شركت مخابرات ایران لغو نشده و مجامع آن ها اختیارات قانونی را دارند، اما به تبع این قضیه مخابرات مجبور است به لحاظ تعرفه ای بازبینی شود. ما هم این مورد را در قالب تغییر مدل تعرفه ای منظور كردیم، در غیر این صورت تعرفه های مخابرات باید به ساختار قبل برگردد.
وی با اشاره به مشكلات درآمدی شركت مخابرات ایران اظهار نمود: برای حل این مشكلات، باید اصلاح ساختار صورت بگیرد؛ نخستین اصلاح ساختار این بود كه ۳۰ شركت استانی را در هم ادغام نماییم كه این كار انجام شد. اكنون باید به فناوری ها و سرویس های جدید رو بیاوریم. به تبع این قضیه به مرور سرویس های صوت باید كم شود و به سمت سرویس های دیتا برویم و سرویس های فیبر نوری را هم گسترش دهیم.

او هم چنین تصریح كرد: شركت های دیگر هنوز آن توان را ندارند كه جایگزین مخابرات شوند؛ مخابرات منحصربه فرد است. هم اكنون اپراتوری وجود ندارد كه بتواند مانند مخابرات سرویس بدهد. آن شركت هایی هم كه سرویس عرضه دادند، در چند شهر بزرگ خدمت دادند، در حالیكه عمده نیازهای ما استان ها و شهرهای كوچك است.

عضو سابق هیات مدیره شركت مخابرات در پاسخ به اینكه آیا افزایش تعرفه ها باعث نارضایتی مشتركان نمی گردد، تصریح كرد: سهم مخابرات ایران در سبد خانوارها خیلی كم است و متوسط درآمد از تلفن ثابت در كل كشور حدود ۶۰۰۰ تومان در ماه است كه عدد زیادی نیست. در روستاها هم درآمد از تلفن ثابت حدود ۲۰۰۰ تومان است. در حالیكه این درآمدها هزینه جاری مخابرات را هم تامین نمی كند، شركت مخابراتی كه ۶۰ هزار نفر پرسنل و شبكه گسترده ای دارد.

وی با تاكید بر ضرورت بازبینی در تعرفه های مخابرات، درباره علت كند بودن روند توسعه در مخابرات بیان كرد: مخابرات از كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواسته كه بر مبنای اختیارات قانونی خود یك بسته جدید تعرفه ای تعریف كند. از طرفی روند توسعه در مخابرات كند است، به این خاطر كه شركت مخابرات ایران منابع ندارد و بنابراین باید حتما یك برنامه تحول را پیاده و اجرا كنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با توسعه فناوری های ارتباطی و پیشرفت فناوری اطلاعات، رفته رفته مكالمه های صوتی جای خویش را به استفاده از ابزارهای اینترنتی دادن و همین مبحث لزوم توسعه ی زیرساخت های اینترنتی را توسط شركت ها بوجود می آورد. باآنكه بعضی از شركت ها از همان ابتدا سرویس های اینترنتی عرضه می دادند اما شركت مخابرات ایران هم بعنوان یكی از مهم ترین شركت های فعال در زمینه ارتباطات نیازمند بازبینی در شیوه ی عرضه ی سرویس های خود است. یكی از روش هایی كه مسئولان ارتباطی هم در مراحل مختلف به آن اشاره كرده اند، جایگزینی بسته های جدید تركیبی صوت و دیتاست كه به نظر می آید مخابرات هم این برنامه را شروع كرده است.