در جلسه ارتقای فرهنگی مراسم و راهپیمایی اربعین مطرح شد ویزاهای اربعین به موقع ارسال می گردد

در جلسه ارتقای فرهنگی مراسم و راهپیمایی اربعین مطرح شد ویزاهای اربعین به موقع ارسال می گردد

سئو مئو: دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی از برنامه ریزی برای رونمایی از تمبر اربعین اطلاع داد و اظهار داشت: برای فرهنگسازی در حوزه اربعین ۲۵ فعالیت محتوایی آماده شده و برای رونمایی از تمبر اربعین هم فراخوان داده شده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، فرزاد نجات نیا در جلسه ارتقای فرهنگی مراسم و راهپیمایی اربعین، با اشاره به مصوبه ۶۴۹ شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تابحال درباره آگاهی بخشی به زائران ۵ جلسه برگزار شده و برای برگزاری این مراسم تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی با اشاره به اینكه وزیر ارتباطات، تمبر اربعین را به شورای تمبر ارجاع داده است اظهار نمود: در زمینه رونمایی از تمبر اربعین برنامه ریزی هایی انجام و فراخوانی داده شده است.
نجات نیا با اشاره به اینكه یكی از اشكالات زائران برقراری ارتباط تلفنی است تصریح كرد: با اپراتورها برای رفع این معضل در تعامل هستیم تا با فراهم كردن زیرساخت های ارتباطی با استفاده از تعامل با اپراتورهای عراقی این خدمات را به زائران ارائه دهیم.
دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات اضافه كرد: تابحال ۲۵ فعالیت محتوایی آماده و برای جریان سازی فرهنگ اربعین انجام شده است.
در ادامه غیاثی – معاون مدیركل دفتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – هم تصریح كرد: دولت در برگزاری مراسم اربعین باید نقش نظارتی داشته باشد، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به زائران هم یكی دیگر از اهداف به حساب می آید.
آغ بیات – دبیر كمیته مناسبات ویژه وزارت ارتباطات – هم با اشاره به تشكیل كمیته ای در وزارت ارتباطات برای اپراتورهای سیار و ثابت اظهار داشت: برای تامین زیرساخت های ارتباطی و خدمت رسانی به زائران با اپراتورها مرتبط هستیم و موضوعات ارتباطی را با استفاده از كار جمعی پیگیری می نماییم.
وی با اشاره به اینكه معضل مهم در ارائه خدمات، در كشور عراق است، اضافه كرد: با پیگیری های مختلف مباحث حاكمیتی در زمینه مكالمه فراهم گشته است و در مبحث فضای مجازی صحبت هایی با كشور عراق صورت گرفته است و هم نشستی با نماینده وزارت كشور عراق برگزار گردید و در این زمینه توافق شده است.
همینطور حسین پور – نماینده پست بانك – به ایجاد ATM در سال قبل اشاره نمود و اظهار داشت: در سال قبل این خدمات در راه راه زائران بوجود آمده است و امسال هم در برنامه قرار دارد.
وی هم از دائر كردن دفاتر پستی سیار در نقاط مرزی اطلاع داد و اضافه كرد: در تلاش هستیم تا ویزا به موقع به دست زائران برسد.