اپل فاتحه آیفون ۱۰ را می خواند

اپل فاتحه آیفون ۱۰ را می خواند

سئو مئو: تازه ترین گزارش ها نشان داده است كه اپل به صورت قطع می خواهد تولید گوشیهای آیفون ۱۰ و آیفون SE را متوقف كند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، پیشتر شایعات بسیاری در خصوص اینكه آیفون ۱۰ با عنایت به استقبال بسیار كم و قیمت و هزینه های تمام شده بالا، دیگر تولید نخواهد شد، در فضای مجازی به گوش می رسید.

حالا تحلیلگران در حوزه تكنولوژی كه در موسسه تحقیقاتی بلوفین (BlueFin) فعالیت می نمایند، برآورد و اعلام نموده اند كه شركت آمریكایی اپل تصمیم گرفته پس از معرفی سه مدل جدید از آیفون های مدل ۲۰۱۸ كه مقرر است در رویدادی در ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شوند، می خواهد برای همیشه تولید آیفون ۱۰ را متوقف اعلام نماید چراكه از نظر خیلی از تحلیلگران، تولید و عرضه آیفون ۱۰ دیگر صرفه اقتصادی برای اپل نخواهد داشت.

اپل در سپتامبر سال قبل ۲۰۱۷ میلادی بود كه از گوشی پرچمدار و جدید آیفون ۱۰ موسوم به آیفون ایكس به عنوان یك محصول شگفت انگیز رونمایی نمود و نظر خیلی از علاقمندان و كاربران در جهان را به خود جلب كرد اما با عنایت به قیمت بسیار بالا، سایز و اندازه نسبتا كوچك نمایشگر و بریدگی بالای صفحه نمایش نتوانست به میزان فروش موردنظر خود برسد و سودآوری این محصول به میزان قابل توجهی كمتر از رقبای آن شد.

حالا به نظر می آید كه اپل می خواهد علاوه بر آیفون ۱۰، به خط تولید آیفون اس ای ( SE) هم خاتمه دهد و گوشیهای جدیدتری را با آن جایگزین كند. درصورت خاتمه خط تولید آیفون ۱۰، اپل موفق شده است تا آخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به هدف فروش و عرضه ۹۱ میلیون دستگاه گوشی برسد.

پیش تر هم مینگ چی كو – تحلیلگر ارشد موسسه KGI securities – و همینطور نیل كمپلینگ – تحلیل گر موسسه Mirabaud Securities – اعلام نموده بودند كه احیانا اپل امسال میلادی، تولید گوشی هوشمند آیفون ۱۰ را متوقف خواهد نمود.

آنها بر این باورند كه بزرگترین مشكل این گوشی قیمت بسیار بالای آن است؛ چراكه این پرچمدار قابلیت های اعجاب انگیز و چندان متفاوتی را برای كاربران فراهم نكرده است اما با این وجود، آن ها برای خرید و استفاده از این محصول باید هزینه های گزافی را پرداخت كنند و همین هم سبب شده است میزان فروش استقبال از آیفون ۱۰ در بازارهای جهانی قابل قبول و موفقیت آمیز نباشد.

با اینكه طراحی بدون حاشیه و فناوری تشخیص چهره گوشی آیفون ۱۰ سر و صداهای زیادی به پا كرد، اما با عنایت به قیمت بالای آن، نتوانست عملكرد مناسبی داشته باشد.

اپل می خواهد آیفون های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یك نسخه ارزان قیمت تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار كند.