كوچك ترین كامپیوتر جهان رونمایی گردید

كوچك ترین كامپیوتر جهان رونمایی گردید

سئو مئو: متخصصان دانشگاه میشیگان موفق شدند كوچكترین كامپیوتر جهان را كه اندازه ای معادل ۰.۴ میلیمتر مكعب دارد، بسازند و توانایی های خویش را به رخ غول های تكنولوژی جهان بكشند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت digitaltrends، مهندسان و استادان دانشگاه میشیگان در ایالات متحده آمریكا توانستند بعد از مدت ها تلاش بی وقفه و شبانه روزی كوچك ترین كامپیوتر جهان را طراحی و تولید كنند. این چیپ ست كوچك كه اندازه ای معادل حدودا ۰.۴ میلی متر مكعب یعنی كوچك تر از یك دانه برنج را داراست، می تواند خیلی از عملكردهای كامپیوتری را انجام دهد.

در حقیقت، پژوهشگران دانشگاه میشیگان موفق شدند شركت چند ملیتی آی بی ام (IBM) را كه از بزرگترین شركت های ساخت كامپیوتر و تجهیزات كامپیوتری و هوشمند است، شكست دهند.

البته خیلی از كارشناسان بر این باورند كه این گجت نمی تواند جزو كامپیوتر ها به شمار بیاید چراكه بعد از یك بار روشن و خاموش شدن، تمامی داده ها و اطلاعات آن از بین می رود و نمی تواند آن ها را ذخیره كند.

البته این در حالیست كه دیوید بلاو – مدرس رشته مهندسی برق در دانشگاه میشیگان – معتقد می باشد دستگاه تولید شده به صورت كامل تمامی خصوصیت های یك كامپیوتر را دارد و بعنوان كوچك ترین كامپیوتر جهان شناخته می گردد.

شركت IBM مدتی پیش در اولین روز از كنفرانس IBM Think ۲۰۱۸ از كوچك ترین كامپیوتر جهان رونمایی نمود كه ابعاد آن یك در یك میلیمتر بود. حالا پژوهشگران فعال در دانشگاه میشیگان توانستند شركت مذكور را هم پشت سرگذاشته و عنوان سازنده كوچك ترین كامپیوتر جهان را از آن خود كنند.