اما و اگر آپدیت اندروید اوریو برای گوشیهای شیائومی

اما و اگر آپدیت اندروید اوریو برای گوشیهای شیائومی

سئو مئو: گزارش ها نشان می دهند كه به احتمال زیاد گوشی می آ۱ (Mi A۱) شیائومی به آپدیت نسخه 8 یا اندروید اوریو مجهز خواهد شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، با اینكه مدت زیادی از زمان رونمایی و عرضه نسخه ۸ سیستم عامل اندروید موسوم به اندروید اوریو ( Android Oreo) گذشته است، اما تابحال تعداد اندكی از گوشیهای هوشمند و جدیدترین پرچمداران ساخت شركت های مختلف تولیدكننده موبایل به این نسخه جدید از اندروید مجهز شده اند.

حالا شیائومی كه گوشی هوشمند می آ۱ را در ماه سپتامبر سال قبل ۲۰۱۷ میلادی عرضه نموده بود، تصمیم گرفته اندروید اوریو را برای آن عرضه نماید تا كاربرانش بتوانند به موقع از خصوصیت ها و قابلیت های جدید و منحصر بفرد این نسخه از سیستم عامل اندروید بهره مند شوند.

برندهای تكنولوژی و شركت های تولیدكننده موبایل در سراسر جهان كه از سیستم عامل اندروید برای پلتفرم گوشیهای خود استفاده می نمایند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه های جدید اندروید توسط گوگل بعنوان شركت توسعه دهنده این سیستم عامل، نسخه های دریافتی را با عنایت به نیاز و قابلیت های گوشیهای هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی كرده و سپس آن را به صورت همگانی در دسترس عموم كاربران گوشیهای موردنظر قرار داده و منتشر كنند.

حالا شركت چینی شیائومی كه با حضور اندك خود در بازار گوشیهای هوشمند توانسته است سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص دهد، نسخه نهایی از اندروید اوریو را برای گوشی هوشمند سال قبل خود یعنی می آ ۱ شیائومی (Mi A۱) را به صورت عمومی منتشر خواهد نمود.

البته هنوز شیائومی زمان دقیق انتشار، دریافت و نصب آپدیت و به روزرسانی اندروید اوریو برای این گوشی را اعلام نكرده است اما آنچنان كه تحلیلگران فعال در حوزه تكنولوژی برآورد كرده اند، از آن حكایت می كند كه احیانا این آپدیت طی یكی دو هفته آینده یا نهایتا یك ماه آتی قابل دسترس عموم كاربران قرار خواهد گرفت.

پیشتر در اخبار شنیده بودیم كه شیائومی قول داده بود گوشی هوشمند می آ ۱ یكی از اولین گوشیهای این شركت خواهد بود كه به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید پی (Android P) مجهز می شود، این در حالیست كه هنوز به نسخه قبلی آن كه در سال قبل معرفی و عرضه شده، مجهز نشده است.

بنابراین كاربران شیائومی می آ 1 می توانند خوشحال باشند كه بزودی نسخه اندروید اوریو برای گوشی آن ها در دسترس قرار می گیرد و آن ها می توانند از خصوصیت های جذاب و منحصربفرد این نسخه از سیستم عامل جدید بهره مند شوند.

شركت شیائومی كه اخیرا از سایر رقبای هموطن خود سبقت گرفته و با غول های تكنولوژی و برندهای برتر تولیدكننده گجت ها و گوشیهای هوشمند به رقابت تنگاتنگی پرداخته است، تلاش دارد سهم خویش را از بازار محصولات فناوری در جهان توسعه دهد.

پیش تر شیائومی اعلام نموده بود كه تصمیم گرفته امسال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه خواهد نمود كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰۱۷، شاهد یك رشد و افزایش ۴۳ درصدی خواهد بود. شیائومی سال قبل توانست تنها ۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار كند.