فریب تبلیغات اینترنت مجانی را نخورید

فریب تبلیغات اینترنت مجانی را نخورید

به گزارش سئو مئو با عنایت به اینترنت مجانی آموزش مجازی دانشگاه ها و بسته های اینترنتی كه برای معلمان و اساتید در نظر گرفته شده، كلاهبرداران افراد را برای ورود به درگاه های جعلی همچون فیشینگ تشویق می كنند تا بتوانند اطلاعات را سرقت و مبادرت به برداشت غیرمجاز از حساب آنها كنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بعد از تصمیم به برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی به علت گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی، دسترسی دانشجویان به اینترنت اعلام گردید و اینکه مشکل اصلی که برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه بر بودن آن است، بنابراین دانشجویان خواهان مجانی شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس های مجازی شدند و وزارت ارتباطات وعده هایی را در جهت مجانی شدن اینترنت آموزش مجازی داد.
چندی قبل محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اعلام کرد اینترنت «رایگان» برای همه دانشجویان کشور، در هنگام استفاده از سامانه های آموزش مجازی دانشگاه ها فعال شده و ‏مشاهده فهرست سامانه های فعلی مشمول طرح و همینطور ثبت نام سامانه های جدید توسط دانشگاه ها از راه سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است. همینطور برای معلمان و اساتید دانشگاه، بسته های مجانی اینترنت در نظر گرفته شده است.
عرضه بسته مجانی اینترنت ویژه معلمان و اساتید دانشگاهی، نیازمند درخواست و ثبت نام از جانب آنهاست و متقاضیان آگاه باشند صرفاً جهت ثبت نام به آدرس های اصلی اعلام شده از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رجوع کنند. ازاین رو پلیس فتا اخطار داده است که با عنایت به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص “ارائه بسته مجانی اینترنت”، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند.
سرقت اطلاعات از مهم ترین اهداف مجرمان سایبری و یکی از شگردهای جمع آوری اطلاعات کاربران، سایت های فیشینگ است. رصد فضای مجازی سایت هایی جعلی را نشان داده است که برای عرضه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آنرا در اختیار دیگران قرار می دهند.
افراد داوطلب نباید به آدرس هایی که در چارچوب تبلیغات مختلف در شبکه های اجتماعی و پیام هایی که از جانب افراد ناشناس در این رابطه ارسال می شود، توجه نمایند. مجرمان سایبری به سادگی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند و بیشتر این لینک ها ضمن هدایت افراد متقاضی به صفحات فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی طعمه های خود، مبادرت به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می کنند.

منبع: