مخالفت دولت آمریكا با پروژه كابلی گوگل و فیسبوك

مخالفت دولت آمریكا با پروژه كابلی گوگل و فیسبوك

به گزارش سئو مئو گوگل و فیسبوك به دنبال مخالفت دولت ترامپ، از طرح كابل زیردریایی میان آمریكا و هنگ كنگ منصرف شده و پیشنهادهای جدیدی مطرح نمودند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، عقب نشینی گوگل و فیسبوک بعد از این روی داد که دولت ترامپ اعلام نمود امکان دارد چین از این لینک برای جمع آوری اطلاعات از آمریکاییها استفاده نماید. این شرکتها به سرعت دست بکار شده و پیشنهادهای جدید شامل کابل زیردریایی به تایوان و فیلیپین را مطرح نمودند. پیشنهاد جدید شامل شرکت هنگ کنگی “پسیفیک لایت دیتا کامونیکیشن” که بعنوان شریک در طرح اولیه حضور داشت و هدف نگرانی آژانسهای امنیتی آمریکا قرار گرفت، نیست.

تحولات اخیر ناشی از اوج گیری تنشها میان آمریکا و چین بر سر اختلافات مختلف شامل اقدامات چین در هنگ کنگ، افترا آمریکاییها درباره احتمال استفاده از محصولات های تک چین برای جاسوسی و شیوع کرونا است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، رویکرد سخت گیرانه تری در مورد چین اتخاذ نموده است.

این شرکتهای فناوری پروژه شبکه کابلی پسیفیک لایت را در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد کردند که شامل هر سه مقصد در منطقه اقیانوس آرام بود. اما آژانسهای امنیتی و وزارت دادگستری آمریکا در ۱۷ ژوئن از کمیسیون ارتباطات فدرال خواستند با اتصال کابلی به هنگ کنگ مخالفت کند و دلیل آنرا امکان دسترسی چین به اطلاعات شخصی آمریکاییها عنوان کردند. این آژانسها اعلام نمودند شرکت “پسیفیک لایت دیتا کامونیکیشن” زیرمجموعه گروه رسانه و مخابرات دکتر پنگ است که با سرویسهای امنیتی و جاسوسی چینی ارتباط دارد.

با این حال آژانسهای امنیتی به این کمیسیون سفارش کردند با بخشی از پروژه که مربوط به کابل متصل کننده آمریکا به تایوان و فیلیپین بود، موافقت کند. گوگل در آوریل اجازه یافت بخش مربوط به تایوان این پروژه را به مدت شش ماه اداره کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در ایمیلی اعلام نمود ما به همکاری از راه کانالهای موجود برای دریافت مجوزهای راه اندازی کابل برای کابلهای زیردریایی مان ادامه می دهیم.

منبع: