توسط یك تیم استارت آپی؛ سامانه ارزیابی ریسك مبتلا شدن به كرونا در سازمانها تولید شد

توسط یك تیم استارت آپی؛ سامانه ارزیابی ریسك مبتلا شدن به كرونا در سازمانها تولید شد

به گزارش سئو مئو یك تیم استارت آپی موفق به تولید پلتفرمی شدند كه با آن، ریسك مبتلا شدن به كرونا در سازمان های مختلف را از ۲۵ منظر مورد بررسی قرار داده و ارزیابی می كنند.
دکتر محمد سعید ترابی مسئول فنی مدل سازی و تحلیل ریسک در این تیم استارت آپی و طراح سامانه اندازه گیری ریسک در مجامع عمومی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سامانه یک سامانه تخصصی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست است که علاوه بر ارزیابی های بین المللی از سال ۲۰۰۸ در شرکتهای مختلف ایرانی در ابعاد سازمانی مختلف تست شده است. وی با اشاره به اینکه این مدل انحصاری است و توانسته با کسب مقام های اول و سوم در دو رقابت در بین سایر استارت آپ های حوزه انرژی بدرخشد، بیان نمود: این سامانه را حالا در زمینه ارزیابی میزان ریسک کرونا تغییر دادیم تا بتوانیم با اندازه گیری ریسک یک سازمان، شرکت و… از ابتلای افراد در آن محیط جلوگیری نماییم. وی با اشاره به اینکه اعضای این تیم از دانشگاه های شهید بهشتی و امیرکبیر هستند، اظهار داشت: ماژول کووید ۱۹ با همراهی انستیتو تغذیه مورد پیگیری قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.
نمونه ای از نتایج سامانه برای ارزیابی ریسک یک سازمان

وی اضافه کرد: هم اکنون دانشگاه الزهرا از این سامانه جهت اندازه گیری ریسک کرونا در سطح اعضای دانشگاه به صورت پایلوت استفاده می نماید تا ابتلای کارکنان، دانشجو و اعضای هیئت علمی به کرونا را مدیریت کند؛ همینطور این سامانه در بخشی از پرسنل شرکت آبفای تهران هم در حال استفاده در پرسنل ستادی و میدانی است.
به گفته ترابی، همینطور با ستاد مقابله با کرونا صحبت هایی داشتیم که بتوانیم در همه سازمانها از این سامانه استفاده نماییم تا پیش از ورود به فصل پاییز بتوانیم سازمان ها را از مخاطرات مجموعه های خود آگاه کرده و پیشگیری لازم در مورد این بیماری در سطح سازمان ها را به عمل آورند.
استفاده هیئت های عزاداری از سامانه
وی تصریح کرد: حالا این سامانه را به صورت مجانی در اختیار هیئت های عزاداری قرار داده ایم تا احتمال مبتلا شدن به بیماری افراد با ظاهر سالم را قبل از ورود به هیات مشخص کنند.
مسئول فنی مدل سازی و تحلیل ریسک با تاکید بر اینکه این سامانه ریسک میزان مبتلا شدن به بیماری را مشخص می کند، بیان نمود: در واقع متوسط احتمال بیماری توسط سامانه اعلام می شود؛ این سامانه ارزیابی های مختلف را با استفاده از تحلیل های مختلف به مدیران و کارکنان سازمان اعلام می کند.
نمونه ای از نتایج سامانه برای ارزیابی ریسک یک سازمان

به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، این تیم استارت آپی، سامانه خویش را در دوشنبه های استارت آپی صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی کردند.