جریمه توییتر برای سوءاستفاده از ایمیل و شماره تلفن كاربران

جریمه توییتر برای سوءاستفاده از ایمیل و شماره تلفن كاربران

سئو مئو: شركت توییتر فاش كرد به سبب نقض یك توافقنامه سال 2011 تحت تحقیقات كمیسیون تجارت فدرال قرار دارد و ممكنست بین 150 تا 250 میلیون دلار جریمه شود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سخنگوی توییتر به بیزنس اینسایدر اظهار داشت: بعد از اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم، شکایتی از کمیسیون تجارت فدرال دریافت کردیم که در آن گفته شده بود ما توافق سال ۲۰۱۱ خودرا نقض کرده ایم. برمبنای مقررات حسابداری استاندارد، هزینه حل و فصل این بهتان را در حسابهای مالی آتی خود لحاظ کرده ایم.

بر اساس شکایت کمیسیون تجارت فدرال، ظاهرا توییتر از شماره تلفن و ایمیل کاربران که برای ایمنی و امنیتشان در حساب توییتری خود فراهم نموده بودند برای تبلیغات هدفمند در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ بهره برده است.

توییتر اکتبر گذشته اذعان کرد از شماره تلفن و ایمیل کاربران که با نیات تامین امنیت حسابشان در توییتر و تایید دو مرحله ای ارسال کرده بودند، برای ارسال تبلیغات هدفمند به آنها بهره برده است. توییتر اعلام نمود از این اطلاعات ناخواسته استفاده شده و اطلاعی ندارد اطلاعات چه برخی از کاربران به این شکل مورد استفاده قرار گرفته است.

کمیسیون تجارت فدرال اعلام نموده که با این اقدام، توییتر توافقی را که در سال ۲۰۱۱ با این آژانس داشت، نقض کرده و با کوتاهی در حفظ اطلاعات شخصی کاربران، مصرف کنندگان را فریب داده و حریم خصوصی آنها را به خطر انداخته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، توییتر بعد از هک شدن گسترده حسابهای توییتری در ماه گذشته، با تفحص جدیدی پیرامون اقدامات امنیتی روبروست. ظاهرا کارمندان توییتر فریب خورده و ابزارهای داخلی را در اختیار هکرها قرار داده و به آنها اجازه داده اند کنترل حسابهای دهها شخصیت معروف در توییتر همچون باراک اوباما، جو بایدن، الون ماسک و شرکت اوبر را به دست بگیرند. هکرها از این حسابها برای کلاهبرداری ارز دیجیتالی استفاده کردند که به ۱۲۰ هزار دلار بالغ شد. سه نفر در رابطه با این واقعه دستگیر شده اند.

منبع: