حذف هزاران بازی چینی غیرقانونی از فروشگاه اپل

حذف هزاران بازی چینی غیرقانونی از فروشگاه اپل

به گزارش سئو مئو شركت آمریكایی اپل بیشتر از 30 هزار برنامه بدون مجوز كه 90 درصد آنها بازی بودند، را از فروشگاه اپ استور آیفون در چین حذف نمود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، این اقدام که در ماه ژوئن شروع شد و در ژوییه به اوج رسید، به شیوه غیررسمی اجازه انتشار بازیها در صورتیکه در انتظار دریافت مجوز دولت چین هستند، تمام کرد. این وضعیت تنها در آیفون دیده می شد و فروشندگان اندروید چینی بدون استثنا تابع مقررات بودند.

موسسه تحقیقاتی کیمای چین اعلام نمود حدود ۱۷۹ هزار برنامه بازی همچنان در فروشگاه چینی اپل وجود دارند که حدود ۱۶۰ هزار برنامه از میان آنها رایگان هستند.

اپل قبل از این به سازندگان و ناشران بازیهای iOS هشدار داده بود که برای ادامه فعالیت در چین، باید مجوز دریافت نمایند و آشکارا گفته بود هر گونه بازی بدون مجوز بعد از ۳۱ ژوییه از اپ استور حذف خواهد شد.

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل برای فروش کالاها و خدمات دیجیتالی است و سازنده آیفون معمولا ۳۰ درصد سهم از فروش این برنامه ها دریافت می کند. اقدامات اخیر اپل نشان دهنده موضع جدی دولت چین درباب بازیهای دیجیتالی است.

رگولاتورهای چینی با اشاره به افزایش اعتیاد به بازیهای اینترنتی میان خردسالان و مقابله با محتوای نامناسب، موضع سخت گیرانه تری در پیش گرفته و روند بازنگری را کندتر کردند تا این که در سال ۲۰۱۸ موقتا روند تایید را متوقف کردند. بازیهای وارداتی تحت نظارت شدیدی قرار دارند و اپ استور اپل آخرین روزنه ای بود که اجازه می داد کاربران چینی به بعضی از این بازیها که در سطح جهانی انتشار یافته اند، دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تبلیغات کنندگان آنلاین مانند تنسنت و بایت دنس احیانا از این موضع آزار خواهند دید و قسمتی از خریداران تبلیغات بازی را از دست می دهند.

منبع: