نظر رئیس كارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات كمیسیون صنایع درباره هزینه بالای اینترنت برای مردم

نظر رئیس كارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات كمیسیون صنایع درباره هزینه بالای اینترنت برای مردم

رئیس كارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات كمیسیون صنایع بر لزوم راه اندازی كامل اینترنت ملی تاكید كرد و اظهار داشت: ضرورتی ندارد اطلاعاتی كه بین خودمان رد و بدل می شود رفت و برگشتی به خارج از كشور داشته باشد.
مصطفی طاهری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تحمیل هزینه های گزاف اینترنت به سبب هزینه اینترنت بین الملل اظهار داشت: هم اکنون ما بستر اینترنت ملی را نداریم و همین مورد موجب تحمیل هزینه های زیادی به مردم می شود. در همین راستا یکی از اولویت های نظارتی ما راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است. ما معتقدیم این بستر باید آماده شود برای اینکه موجب می شود هزینه ها کم شود و نیازی به اینترنت بین المللی وجود نداشته باشد.
وی با اعلان اینکه راه اندازی اینترنت ملی ارتباطی با موضوع فیلترینگ ندارد، اظهار داشت: وقتی ما اینترنت ملی داشته باشیم امنیت آن هم در اختیار ما است. در آن صورت کشورهای دیگر نمی توانند هر وقت که خواستند ما را در تنگنا قرار دهند. تصور کنید که به سبب تحریم یا هر دلیل دیگری روزی تصمیم بگیرند این امکان را در اختیار ما قرار ندهند آن وقت ببینید ما چه صدمه ای می بینیم. در آن صورت حتی با صرف هزینه های زیاد هم نمی توانیم مشکل را برطرف نماییم.
نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به مطالبه نمایندگان از وزیر ارتباطات در مورد راه اندازی اینترنت ملی اظهار داشت: البته کشورهای خارجی از اینکه ما از اینترنت بین الملل استفاده نمائیم نفع می برند و این بهترین حالت برای آنها است. تصور کنید بستری وجود دارد که برای آنها درآمد ایجاد می شود. در واقع آنها با پول ما و مقابل ما کار می کنند.
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع راه اندازی اینترنت ملی را سبب تضمین استقلال دراین زمینه عنوان نمود و اظهار داشت: استقلال کشور فقط استقلال فیزیکی نیست. آیا ما در فضای مجازی از استقلال برخورداریم؟ البته جهت راه اندازی اینترنت ملی باید همه مجموعه های مرتبط یعنی زیرساخت، سیستم عامل و گوشی هوشمند فراهم گردد.
وی افزود: اینکه ما از راه اندازی اینترنت ملی حرف می زنیم به این معنا نیست که اینترنت بین الملل وجود نداشته باشد اما موضوع این است که قسمتی از اطلاعاتی که بین خودمان رد و بدل می شود ضرورتی ندارد به خارج از کشور برود و باردیگر برگردد.