تولید ربات های ظریف با قابلیت نصب كابل

تولید ربات های ظریف با قابلیت نصب كابل

به گزارش سئو مئو محققان دانشگاه ام آی تی از تولید رباتی دقیق و ظریف اطلاع داده اند كه قادر به مسیریابی و اتصال دقیق كابل های مختلف است.

به گزارش سئو مئو به نقل از نیواطلس، این ربات که جل سایت نام دارد، دارای بازوهای مجهز به لاستیک مصنوعی است که یک طرف آن با لایه ای از رنگ فلزی روکش شده است.
وقتی لایه روکش شده با سطحی خاص تماس پیدا کند، تغییر شکل می دهد و می تواند کابل را به محکمی در دست بگیرد. سپس لایه روکش نشده هم به این لایه می چسبد و در نهایت جابجایی و اتصال کابل ها به یکدیگر از این طریق صورت می گیرد.
ربات مورد اشاره برای افزایش دقت مجهز به چند دوربین و الگوریتم های کامپیوتری است. این ربات می تواند تصاویر دوربین های خویش را به تصاویر سه بعدی مبدل کند و دقت آن در حد یک میکرومتر است. سیستم تصویربرداری این ربات رنگ های مختلف را هم به دقت تشخیص می دهد و بنابراین مشکلی برای شناسایی کابل های مختلف و تصمیم گیری در مورد اتصال آنها به یکدیگر ندارد.
اگر چه در سال های اخیر توانایی ربات ها برای در دست گرفتن و جابجایی اجسام کوچک و ظریف افزایش یافته، اما امکان پذیر شدن در دست گرفتن کابل های مختلف و تصمیم گیری در مورد نحوه اتصال آنها به هم پدیده ای است که تازگی دارد.

منبع: