با خرید فیت بیت صورت می گیرد؛ تحقیقات جدید در مورد انحصارطلبی گوگل در اروپا

با خرید فیت بیت صورت می گیرد؛ تحقیقات جدید در مورد انحصارطلبی گوگل در اروپا

سئو مئو: رگولاتوری های چند كشور اروپایی به دنبال تحقیقات تازه از گوگل هستند تا مشخص شود آیا این شركت با خرید فیت بیت اقدامی انحصارطلبانه و ناقض حریم شخصی انجام داده یا خیر.

به گزارش سئو مئو به نقل از ورج، گوگل سال قبل از خرید شرکت فیت بیت با پرداخت ۲.۱ میلیارد دلار آگاهی داد. فیت بیت به سبب تولید مچ بندهای هوشمند ردگیری سلامت و برنامه ریزی کارهای ورزشی شهرت دارد و مقامات اروپایی بیم دارند این خرید سبب انحصار جدی گوگل در زمینه تولید این محصول شود.
همچنین این نگرانی وجود دارد که خرید فیت بیت توسط گوگل سبب دسترسی و سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات خصوصی میلیون ها خریدار مچ بندهای هوشمند این شرکت شود و باتوجه به سابقه سیاه گوگل در زمینه بهره گیری های تجاری و اطلاعاتی از داده های شخصی کاربران، معین نیست گوگل این دفعه با این اطلاعات چه می کند.
گوگل قصد داشت پروسه خریداری فیت بیت را تا سال ۲۰۲۰ تکمیل کند. اما اعتراض ها به این شرکت و اعلام نگرانی ها سبب شده تا این روند به تأخیر بیفتد. قبل از این اتحادیه اروپا پرسش نامه ای ۶۰ صفحه ای را برای گوگل و چند رقیب فیت بیت ارسال کرده بود و از آنها خواسته بود تا در مورد سرنوشت این خرید بر بازار محصولات دیجیتال حوزه ورزش و سلامت اظهارنظر کنند.
رگولاتورهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا می گویند با دریافت پاسخ ها تا ۲۰ جولای دراین زمینه تصمیم گیری می کنند و نتیجه نهایی را ظرف چهار ماه آینده اعلام خواهند کرد.

منبع: