مشاغل كوچك بیشتر در معرض سرقت اطلاعات هستند

مشاغل كوچك بیشتر در معرض سرقت اطلاعات هستند

نتایج یك بررسی علمی نشان داده است هكرها علاقه زیادی به حمله به آدرس های ایمیل متعلق به كسب و كارهای كوچك دارند.

به گزارش سئو مئو به نقل از آسین ایج، هکرها سرقت اطلاعات از ایمیل شرکت های کوچک و تا حدی متوسط را به حمله به ایمیل های شرکت های بزرگ ترجیح می دهند. چونکه شرکت های کوچک و متوسط معمولاً از سرویسهای مجانی ایمیل استفاده می نمایند و دامنه اختصاصی و خاص خویش را به این منظور طراحی نمی کنند.
تحقیقات پلیس هند در مورد جرایم سایبری در این کشور نشان داده است کوشش برای نفوذ به آدرس های ایمیل متعلق به کسب و کارها در این کشور روز به روز در حال افزایش می باشد و دامنه های مجانی و عمومی که توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر از دامنه های اختصاصی شرکت ها در معرض خطر هستند. چونکه دامنه های اختصاصی ایمیل امنیت بیشتری دارند.
در عین حال کسب و کارهای کوچک و متوسط از بودجه کافی برای اختصاص آدرس ایمیل برخوردار نیستند و از همین رو به استفاده از خدمات عمومی و مجانی ایمیل روی می آورند و از همین طریق امنیت خویش را به خطر می اندازند.
حملات مورد اشاره معمولاً با هدف سرقت اطلاعات مالی و بانکی صاحبان کسب و کارها صورت می گیرد و گاهی منجر به افشای داده های شرکت ها و افراد ثالث هم می شود. بنابراین ضروریست شرکت های کوچک و متوسط هم با صرف هزینه ای اندک از سرویسهای ایمیل اختصاصی خود استفاده کنند.

منبع: