در گوگل كروم؛ حذف لیست سیاه بخاطر مبارزه با نژادپرستی

در گوگل كروم؛ حذف لیست سیاه بخاطر مبارزه با نژادپرستی

به گزارش سئو مئو گوگل كروم از این پس به منظور مبارزه با نژادپرستی عبارات لیست سیاه و سفید را در پلت فرم این مرورگر اینترنتی حذف خواهد نمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، از آنجایی که در هفته های گذشته خیلی از شهرهای ایالات متحده آمریکا شاهد صحنه های تظاهرات مردم برای مقابله با نژادپرستی و سیاه ستیزی بوده است، شرکت گوگل هم به منظور پشتیبانی از جنبش اعتراضی مردم تحت عنوان Black Lives Matter و همینطور مبارزه با نژاد پرستی اخیرا اعلام نموده است که می خواهد برای به حداقل رساندن نمادهای سیاه ستیزی در پلت فرم مرورگر اینترنتی گوگل کروم استفاده از عبارت هایی نظیر لیست سیاه (Blacklist) و لیست سفید (Whitelist) را کنار گذاشته و با اصلاح زبانی به این جنبش بپیوندد.
البته این در حالیست که تلاشهای گوگل برای روند جایگزینی عبارت لیست سیاه و برخی دیگر از اصطلاحات موجود در پلت فرم کروم از ماه مه ۲۰۱۸ شروع شده بود تا بدین ترتیب باعث تقویت تفکر نژادپرستانه در بین کاربران نشود.
بر اساس گزارش وبسایت IT PRO، گوگل در توضیحات خود در این خصوص خاطرنشان کرده است که تمامی توسعه دهندگان کرومیوم از این پس باید استفاده از عبارت های لیست سیاه و لیست سفید را کنار بگذارند و به جای آنها به ترتیب از عبارات لیست مسدودی ها (Blocklist) و لیست مجاز (Allowlist) استفاده کنند.
مردم آمریکا در هفته های اخیر به کشته شدن یک فرد غیرمسلح سیاه پوست توسط رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس و سپس توییت تهدید آمیز ترامپ رئیس جمهور این کشور، به شدت اعتراض کرده و خواهان اصلاح نظام های نژادپرستانه و سفید محور در این کشور شده اند.