به دلیل ترس از كنترلگری دولت؛ مردم سنگاپور به طراحی پوشیدنی های هوشمند ردیاب كرونا اعتراض كردند

به دلیل ترس از كنترلگری دولت؛ مردم سنگاپور به طراحی پوشیدنی های هوشمند ردیاب كرونا اعتراض كردند

به گزارش سئو مئو طرح دولت سنگاپور برای وادار كردن مردم به استفاده از پوشیدنی های هوشمند برای ردگیری دقیق آنها به بهانه مقابله با ویروس كرونا، باعث خشم عمومی شده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از زد دی نت، مردم سنگاپور در اعتراض به طرح مورد اشاره یک دادخواست آنلاین را تهیه کرده و خواهان کنار گذاشته شدن طرح استفاده الزامی از پوشیدنی های هوشمند برای ردگیری ویروس کرونا شده اند. تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر این دادخواست را امضا کرده اند.
سنگاپوری ها معتقدند که ابزار مورد اشاره نقض حریم شخصی و دسترسی دولت به داده های خصوصی آنها را تسهیل می کند و آزادی های قانونی مردم را به خطر می اندازد. پیش از این دولت این کشور از اپلیکیشن های تلفن همراه برای ردگیری وضعیت سلامت مردم بهره برده بود که این اقدام هم با برخی واکنش های منفی روبرو شده بود.
در بخشی از دادخواست آنلاین اعتراضی مذکور تصریح شده: دولت سنگاپور در حال تبدیل به دولتی کنترل گر است که می خواهد مردم را مجبور به استفاده از دستگاه های پوشیدنی هوشمند کند و احتمالاً در آینده قوانینی وضع می کند که روشن ماندن همیشگی دستگاه های مورد اشاره را الزامی کند. بنابراین سرنوشت سنگاپور تبدیل شدن به یک دولت پلیسی است.
پوشیدنی هوشمند مدنظر دولت سنگاپور که احتمالاً در چارچوب یک مچ بند طراحی و تولید می شود، در اختیار تک تک مردم این کشور قرار می گیرد. اما دولت هنوز در مورد الزامی بودن استفاده از آن موضع گیری صریحی نکرده است. با این وجود خیلی از مردم این کشور با حضور در شبکه های اجتماعی اظهار نگرانی کرده اند که عملیاتی شدن این طرح سبب خواهد شد تا زندگی مردم سنگاپور لحظه به لحظه زیر ذره بین باشد.