درصورت مشاهده كم فروشی و نارضایتی از خدمات اینترنتی اپراتورها شكایت كنید

درصورت مشاهده كم فروشی و نارضایتی از خدمات اینترنتی اپراتورها شكایت كنید

سئو مئو: درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همین طور رعایت نكردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسان های بومی از طرف اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شكایات با آدرس ۱۹۵٫cra.ir ثبت كنید.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، حضور در منازل به سبب جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای کارهای مختلف همچون دورکاری کارمندان و برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین و پرداختن به کارهای اینترنت اوقات فراغت منجر گردید. از طرفی ارائه اینترنت رایگان ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده و که در مواردی منجر به افت کیفیت و نارضایتی کاربران شد.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ بمنظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است. کاربران خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با مراجعه به سایت https: //195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت های خودرا از خدمات مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
همین طور با راه اندازی سامانه نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می تواند ببیند که چه شرکت هایی خدماتشان ارائه می شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه گیری های کیفی چه می گوید؟ همین طور علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم باخبر شوند.
در این راستا پیمان قره داغی – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حفظ حقوق مشترکان بعنوان مهمترین اولویت رگولاتوری اظهار نمود: باتوجه به شکایت های دریافتی، یک تیم ویژه جهت بررسی موضوع در رگولاتوری تشکیل شده است. شکایت های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می شود.
از مشترکین درخواست می نماییم درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همین طور رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسان های بومی از طرف اپراتورها، موضوع را بطور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https: //195.cra.ir ثبت کنند. همین طور مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

منبع: