مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان: 67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است

مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان: 67 درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است

به گزارش سئو مئو مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به وضعیت ارتباطات مناطق محروم اظهار داشت: هم اكنون ۶۷ درصد روستاهای استان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.

سید یاسر حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه عرضه خدمات ارتباطی و تحقق دولت الكترونیك یكی از مهم ترین رویكردهای این نهاد است، تصریح كرد: هم اكنون ۶۷ درصد روستاهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت پهن باند است.
وی بابیان اینكه جاده سمنان به مهدی شهر و بالعكس از ظرفیت فنّاوری ۳ جی و ۴ جی به واسطه نزدیكی این جاده به شهر برخوردار است، اضافه كرد: پایه و اساس جاده ای اصلی استان غیر از جاده حرم تا حرم بر اساس فنّاوری ۲ جی است.
۸۵ درصد جاده حرم تا حرم در استان سمنان دارای فنّاوری ۳ جی و ۴ جی است
مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان كرد: در موارد خاصی مثل شهرهایی كه از فنّاوری ۳ جی و ۴ جی برخوردار می باشند و به جاده اصلی نزدیك است سبب می شود این مسیر هم مجهز به فنّاوری مذكور می شود.
حسن پور با اشاره به اینكه ۸۵ درصد جاده حرم تا حرم در استان دارای فنّاوری ۳ جی و ۴ جی است، تصریح كرد: این جاده از آغاز ایوانكی تا انتهای حوزه استان سمنان پس از عباس آباد میامی را پوشش می دهد.
وی افزود: مابقی جاده های اصلی استان سمنان تعهد پروانه ای برای اینترنت پهن باند سیار ندارند و فقط پوشش تلفن سیار در تمامی مسیرهای اصلی برقرار است.
وجود ۱۴۵۱ سایت تلفن همراه در استان سمنان
مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تاكید بر اینكه سه اپراتور در سطح استان پوشش دهی دارد و خدمات عرضه می كند، خاطرنشان كرد: درمجموع یك هزار و ۴۵۱ سایت تلفن همراه در سطح استان وجود دارد.
حسن پور اظهار داشت: از مجموع این سایت ها ۵۷۱ مورد ۲ جی، ۴۷۵ مورد ۳ جی و ۴۰۵ مورد ۴ جی است كه بستر ارتباطات را در سطح استان فراهم می كنند.